Senaste nytt

Kabinstrejk i Norwegian?

Norwegian bokar väl inte om passagerare till andra flygbolag som ex SAS, BA, KLM, LH etc vid strejk?
Är det inte ombokning till egna senare avgångar, hyra ett externt flygbolag för att flyga linjen eller pengarna tillbaka som är DY policy?
 

Nystrom

Medlem
Norwegian bokar väl inte om passagerare till andra flygbolag som ex SAS, BA, KLM, LH etc vid strejk?
Är det inte ombokning till egna senare avgångar, hyra ett externt flygbolag för att flyga linjen eller pengarna tillbaka som är DY policy?

Norwegian har inga samarbetsavtal andra flygbolag vad jag känner till. Vad jag åsyftar är att kunder som måste resa under strejken kommer att boka om sig till SAS och andra bolag. OM Norwegian betalar tillbaka ej nyttjade biljetter eller erbjuder ombokning till ett senare tillfälle (för en smärre ersättning?) återstår att se. Men, först skall vi se om det blir strejk eller inte och hur den kommer att påverka trafiken
 

Hall

Medlem
Är det ett sammanträffande att SAS Pointbooster körde igång idag, två dagar före en möjlig jag-blir-strandad-i-Umeå-strejk??
 

Tjaeng

Medlem
Är det ett sammanträffande att SAS Pointbooster körde igång idag, två dagar före en möjlig jag-blir-strandad-i-Umeå-strejk??

Ganska ineffektivt drag isåfall med tanke på att pointboostern börjar gälla för resor som sker först en vecka efter den aviserade strejken.
 
Toppen