Senaste nytt

Bra val att välja Bangkok Airways?

Dr. Miles

Expert
Jag flög med Bangkok Airways mellan Luang Prabang(LPQ) och Bangkok.
De har granska bra service och om jag kom ihåg rätt, erbjuder de lounge access till alla sina passagerare.

Här kan du hitta info om deras inrikes lounge i Bangkok flygplats.
 

campaigner

Medlem
Flög med dem för ett och ett halvt år sedan mellan Bangkok och Trat (flygplatsen man flyger till när man ska till Ko Chang). Den sträckan flögs då med en ATR-72. Det var helt ok, en trevlig stämning på planet och de hann med att servera en liten macka. Mitt allmänna intryck var att det var ett bra bolag och jag skulle gärna flyga med dem igen. På samma semester flög jag flera sträckor med Air Asia, som jag också tyckte var bra. I jämförelse så skulle jag säga att Air Asia känns lite mer moderna och en "nyare" typ av flygbolag (jag vill inte direkt säga low-fare), medan Bangkok Airways kändes mer som ett traditionellt bolag men med ett thailändskt leende :)
 
När jag flög Bangkok-Trat 2009 så hade jag inget att klaga på - tvärtom! Som ett tips så får man som basmedlem i deras FFP ta med extra bagage och det går att signa upp på deras webb. Åtminstone gällde detta 2009.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Malu

Medlem
Har också flygit just Bangkok-Trat med ATR72. Fungerade bra.
Trat är en kul flygplats för övrigt. Halmtak och inga väggar. Bagagehanteringen består av en vagn som man lägger väskan på själv. Ganska basic...

thalling55-airport-welcome.jpg
 

Gus

Medlem
När jag flög Bangkok-Trat 2009 så hade jag inget att klaga på - tvärtom! Som ett tips så får man som basmedlem i deras FFP ta med extra bagage och det går att signa upp på deras webb. Åtminstone gällde detta 2009.
Grymt bra tips! Det verkar gälla fortfarande, man får ta med 10 kg extra bagage! :) Vi kommer ta med lite barnmat till vår bebis så det kommer nog behövas några extra kilon!
 

Direktorn

Medlem
Flög med dem BKK-USM samt tillbaka via HKT förra sommaren. Både business med A320 och economy med ATR. Fungerade bra. enklare lounge även i economy som sagts. Businessloungen på BKK helt ok med möjlighet att beställa enklare varma rätter via beställning.
 

pep

Medlem
Fløj Lampang-Bangkok i marts og det var en stor, positiv oplevelse med gratis lounge ved gate, kørsel med romantisk el-tog fra gate til fly, masser af staff der hjalp med hvadsomhelst. På flyet var der god stemning, smil, og masser af mad og drikke. Selv i Bangkok fik jeg ikke lov at røre min bagage: de fandt den og hjalp med uopfordret med at checke ind til næste leg (med Jet Airways, deres partner).
 
Toppen