Senaste nytt

[Ekonomiklass] Istanbul-södra Europa ~SEK 350 t/r om du gör flera resor

Gnopps

Medlem
Priset är mycket lågt på dessa biljetter, men det går att få betydligt lägre om du har lust att åka fram & tillbaka till Istanbul ett par gånger.

Turkish Airlines verkar ha kodat bränsletillägget lite annorlunda, som om du har tid och lust kan du få ihop biliga poäng så här. Istanbul-Europa kostar €84 inklusive alla skatter & avgifter. Då borde 2 stycken t/r resor kosta 2x€84, men av någon anledning läggs inte det extra bränsletillägget till utan endast de extra skatterna. Det betyder att 2 t/r-resor kostar €110. 4 t/r resor på samma biljett (max möjliga) kostar €160-€190 beroende på destination = ca SEK 350 per t/r resa.

Exempelvis Istanbul-Lissabon t/r ger 4014 poäng till Turkish Miles & Smiles, vilket i teorin gör det möjligt att flyga sig till ett guldkort för SEK 3500! Eftersom det inte finns någon min. stay kan man åka tillbaka med vändande plan på de flesta flygplatser. Tyvärr är tidtabellen sådan att det inte är möjligt att göra så många resor per dag om man väljer de mer avlägsna destinationerna.

Det kan finnas fler destinationer än de jag listat här. Notera att biljetten måste köpas denna vecka.

[Ekonomiklass] Istanbul-Malaga, Aten, Barcelona, Bologna, Bilbao, Paris, Rom, Lissabon, Lyon, Madrid, Milano, Neapel, Nice, Venedic, Turin, Valencia, Thessaloniki T/R, Turkish Airlines, 700 - 350 SEK inkl. skatter & avgifter (beroende på hur många du gör)

IST-AGP;ATH;BCN;BLQ;BIO;CDG;FCO;LIS;LYS;MAD;MXP;NAP;NCE;VCE;TRN;VLC;SKG T/R
Flygbolag: TK (Turkish Airlines)
Kabinklass: Ekonomi
Fare basis: GPR
Bookingsklass: G
Pris: EUR 1 + skatter & avgifter, 700 - 350 SEK inkl. skatter & avgifter (beroende på hur många du gör)
Förköpskrav: --
Min/Max stay: -- / 1 månad
Gäller för utresa: 1 nov - 31 mar, förutom 18-31 dec
Köpa senast: 2012-10-07
Stopover: Nej
Återbetalning: Nej
Ombokning: Nej
Routing: IST-AGP;ATH;BCN;BLQ;BIO;CDG;FCO;LIS;LYS;MAD;MXP;NAP;NCE;VCE;TRN;VLC;SKG


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

Henry

Medlem
Reseperioden passar inte mig riktigt, annars hade det här varit ett toppensätt att besöka massa europeiska städer, samt tjäna en massa miles på köpet. Good find!
 

Palazzi

Medlem
Jag förstår inte hur du kan boka fyra t/r olika tider på samma biljett. Multi-segment på ITA Matrix: IST-LIS-IST-LIS-IST-LIS-IST etc?
 

Gnopps

Medlem
Jag förstår inte hur du kan boka fyra t/r olika tider på samma biljett. Multi-segment på ITA Matrix: IST-LIS-IST-LIS-IST-LIS-IST etc?
Det blir till att ringa och boka. ITA klarar som du säger av 3 t/r men 4 är fullt möjligt.
Alternativt gör du bara 3 per biljett om du hittar det online, det kan noga löna sig gentemot en telefonbokningsavgift.
 

Palazzi

Medlem
Det blir till att ringa och boka. ITA klarar som du säger av 3 t/r men 4 är fullt möjligt.
Alternativt gör du bara 3 per biljett om du hittar det online, det kan noga löna sig gentemot en telefonbokningsavgift.

Tack för beskedet. Lockande att boka 3 T/R, men tiden finns inte riktigt:( (jag får ta mig tid:cool:)
 

Gnopps

Medlem
Hoppla, tydligen tjänar man inte poäng i M&S med dessa biljetter. Ur biljettreglerna:

PROMOTIONAL TICKETS ARE NOT ELIGIBLE FOR MILAGE
ACCRAUL FOR MILES-SMILES MEMBERS​

Vet inte hur det är med andra bonusprogram.
 

Dr. Miles

Expert
Hoppla, tydligen tjänar man inte poäng i M&S med dessa biljetter. Ur biljettreglerna:

PROMOTIONAL TICKETS ARE NOT ELIGIBLE FOR MILAGE
ACCRAUL FOR MILES-SMILES MEMBERS​

Vet inte hur det är med andra bonusprogram.

Turkish Airlines G klass ger 100% miles till United Mileage Plus.

United Mileage Plus skrev:
Eligible Turkish Airlines fare classes

Discount Economy M, H, K, S, E, Q, V, W, G, T, L, P 100%
 
Toppen