Senaste nytt

Australien julen 2013 - när köpa biljetter

Gweilo

Medlem
Hej

ny i forumet så vet inte om frågeställningen hör hemma just här, men chansar.

Jag planerar en resa till Australien över julen 2013 för familjen (4 vuxen biljetter, ett barn).

Någon som har input till när i tiden biljetterna bör köpas ? Är er erfarenhet att det bruka komma kampanjer eller liknande ? Eller är tumregeln att priset är lägst ju tidigare man bokar ? Skulle föredra SQ från CPH med stopover i SIN, alternativt en stopover i HKG med BA/VS, men generellt sett verkar Emirates mest pris agressiva just nu.
 

seat56f

Medlem
Jag skulle inte boka så fort tidtabellerna laddats i systemen utan vänta till första vettiga kampanj med flyg som passar, och under tiden sitta och bevaka lite för att slå till om det dyker upp en lämplig fare.

Nu har jag inte kollat för biljetter över jul/nyår utan andra perioder, men i olika kampanjer har jag sett Eco till AU för under 10kSEK, och skulle jag hitta ett alternativ för 11-12k över jul/nyår med vettiga bolag/byten skulle jag nog slå till.

Är Thai ett alternativ erbjuder väl även de resor till AU (SYD, MEL, BNE) med endast ett stop.
 

ACervin

Medlem
Nästa år i mars kommer även Qantas med sitt samarbete med Emirates flyga med ett stopp till Australien från CPH. Kanske blir några öppningserbjudande? Flyger du till Perth eller Melbourne kan du ta Qatar med endast ett stop i Doha. De har nyligen haft kampanj. Men att hitta kampanjpriser över jul blir nog knepigt.
 

Gweilo

Medlem
Tack för input, verkar vettigt
en annan variant är kanske att kolla priserna från London, vet inte hur det är nuförtiden, men "förr" var priserna ofta bättre därifrån. Man skall bara ta sig till London...
När släpps priser, är det 12 månader före ?
 
Toppen