Senaste nytt

Miniflaskor med whisky genom security

palmen

Moderator
Ska snart flyga och hade tänkt ta med mig lite miniflaskor (max 5cl). Får man ta med sig detta genom security? De håller u måttet för vad som får läggas i påsen men kan de klaga på att det är sprit i någon av flaskorna och att det inte är orginalflaskor?

Kommer enbart åka med handbagage och har ingen större lust att checka in detta.
Worst case scenario så får jag dricka upp det innan security.
 

Igorius

Medlem
Jag blev nekad att ta med mig två 5 cl-flaskor kinesisk starksprit genom security i Peking i våras, trots att det fanns gott om plats i den förslutbara påsen.

Möjligen kan det ha spelat in att spriten var av märket "BOMB". :rolleyes:
 

palmen

Moderator
Det är lite specialwhisky som inte går att köpa på flygplatsen som är tänkt att bjudas på till en vän. Köpa whisky när man ska till England är väl som att köpa nudlar innan man åker till Asien?
 

jtq

Medlem
Securityn i Bryssel knyckte min 15ml Lensway handsprit men det gjorde inte så mycket för jag har fler hemma... :)
 

Traveller

Medlem
Själv tog jag med mig 3 sådana 5 cl flaskor som jag fick i Vodkans förlovade land Ryssland. Det gick hur bra som helst. När jag skall ta med mig något som är av flasktyp eller raklödder i mindre burk brukar jag ställa dessa upp så dom ser ut som svarta fläckar och inte flaskor.. Fungerar hur bra som helst. För övrigt så tar jag aldrig upp min plastpåse med hygienartiklarna i någon säkerhetskontroll.. Går också hur bra som helst..
 

ulagun

Medlem
Köpte förpackning med 5st 5cl bourbon på EWR. Fick det i en försluten påse.
Inga som helst problem vare sig i security FRA eller CPH
 

palmen

Moderator
Det var inga problem att få igenom. Ska bli kul att testa med polaren i London. Alltid kul att kunna bjuda på lite Ardbeg när man kommer fram :).
 

Chrille

Medlem
Själv tog jag med mig 3 sådana 5 cl flaskor som jag fick i Vodkans förlovade land Ryssland. Det gick hur bra som helst. När jag skall ta med mig något som är av flasktyp eller raklödder i mindre burk brukar jag ställa dessa upp så dom ser ut som svarta fläckar och inte flaskor.. Fungerar hur bra som helst. För övrigt så tar jag aldrig upp min plastpåse med hygienartiklarna i någon säkerhetskontroll.. Går också hur bra som helst..

Jag tycker att det känns som om säkerhetskontrollanterna ryckt upp sig på sistone och begär fram vätskorna. Jag har i alla fall börjat plocka fram påsen igen efter flera påpekanden....
 
Toppen