Senaste nytt

Awardtravlr´s Effektivitet och Uppdatering!

Pushback

Medlem
Jag sitter just nu och "namnändrar" en biljett i F med TG, dvs jag avbokar en biljett utställd på min Fru - för att 1 minut senare boka en identiskt biljett till min son.

Jag har rådfrågat kring riskerna i detta i BC forumet under senaste veckan och problematiken med att ändra ett namn, i och med att den de facto måste avbokas/bokas igen.

I mitt fall är det extra vanskligt eftersom F kabinen på alla flighterna påvisar fullbokat i F på Expertflyer! Därav finns det flera risker med pågående aktivitet men jag har inget val annat än att chansa, eftersom min fru inte kan åka.

Samtidigt som jag talar med USDM så sitter jag Live med Awardtravlr uppdraget på flera skärmfönster, där jag ser hur availability syns på varje delsträcka i resp skärmfönster.

Så, nu till det intressanta! Samma sekund som jag avbokar min frus biljett hos USDM så kommer den direkt tillgänglig i inventory på Awardtravlr. Detta inträffar med alla berörda F sträckor som jag bokar av. Sen, Inom sekunders varsel bokar USDM på den nya biljetten (på min son) och availability försvinner i samma sekund från Awardtravelr. Det intressanta med allt detta är givetvis att se hur pass up-to-date awardtravlr är (åtminstone i detta fall) samt generellt hur direkt tillgången är på synlig award availability i Awardtravlr.

Ville gärna dela med mig i forumet av denna insikt!
 

A380*G

Medlem
Intressant, men samtidigt märkligt iom att det är ovanligt att en avbokad award går direkt tillbaka till awardinventory. Trodde den gick till rev mgmt som senare eventuellt släppte tillbaka. Kan det vara en tillfällighet?
 

Pushback

Medlem
A380G! Osäkerheten för vad som skulle inträffa var min skräck eftersom jag var orolig för att Thai inte skulle släppa tillbaka biljetten in i systemet (nu omgående eller alls) pga att load-factorn är hög.

....men platsen kom omgående tillbaka i USDM system och på Awardtravelr, som jag beskrivit. Kanske tillfällighet men bokningen omfattar TG (O), LX (I) och LH (I) och samtliga dök upp direkt. Ingenting att tolka som en garanti men det är i alla fall positivt.
 
Toppen