Senaste nytt

Virgin Atlantic (VS) - Bonuspoäng på annat program?

Snosken

Medlem
Har tänkt mig en trip över till USA med Virgin Atlantic och undrar om nån vet hur det funkar med poäng hos dom.
Självklart kan man få poäng på deras eget program, men finns det nåt annat FF program som man kan få poäng på?

Har ju läst att man kan få VS poäng på SAS flyg, men hur är det tvärtom? Finns det några FF program som genererar intjäning på VS flyg?
 

miles

Medlem
US Airways Dividend Miles vet jag funkar.

(Och där har väl de flesta frekventa businessclass.se-läsare ett konto nuförtiden :))
 

Magino

Medlem
Har tänkt mig en trip över till USA med Virgin Atlantic och undrar om nån vet hur det funkar med poäng hos dom.
Självklart kan man få poäng på deras eget program, men finns det nåt annat FF program som man kan få poäng på?

Har ju läst att man kan få VS poäng på SAS flyg, men hur är det tvärtom? Finns det några FF program som genererar intjäning på VS flyg?

Här finns en lista på alla deras sammarbetspartners och jag tror samtliga av dessa, bortsett från SAS, kan du kreditera dina VS flygningar till http://www.virgin-atlantic.com/en/us/frequentflyer/fcpartners/airlines/index.jsp
 

Franco

Medlem
Jag bokade nyligen en biljett LGW-HAV-LGW och valde då att få poäng på Qatar Airways Privilege Club.

I bokningsdialogen på Virgin Atlantics hemsida går det att lägga in följande bolags FF-nummer:
Virgin Atlantic
Air New Zealand
All Nippon Airways
Caribbean Star Airlines
Gulf Air
Hawaiian Airlines
Jet Airways
Malaysia Airlines
Qatar Airways
Singapore Airlines
South African Airways
US Airways
Virgin Australia
Virgin America
 
Last edited:

Franco

Medlem
Biljetten är en kampanjbiljett bokad i O-klass. Jag har inte flugit ännu, men jag förväntar mig att få 4662 Qmiles, samma som jag skulle få i Virgin Atlantics Flying Club.

Poängintjäning i Qatar Airways Privilege Club med Virgin Atlantic:

Upper Class
J, C, D 200%
Z, I 150%

Premium Economy Class
W, S 150%
K, H 125%

Economy Class
Y, B, R, L, U, M 100%
E, Q, N, X, V, O 50%

Ovan information och uppgifter om intjäning med övriga flygbolagspartners i Qatar Airways Privilege Club finns på:
Partner Airlines | Qatar Airways Privilege Club
 

Snosken

Medlem
Tack för tipsen... man kanske skulle ta och regga ett konto på Caribbean Star Airlines då ;)

Dessutom, har ju märkt här att US program är väldigt populärt, av vilken anledning? Vad är det som gjort att det blivit så välanvänt?
 

Alx

Medlem
Tack för tipsen... man kanske skulle ta och regga ett konto på Caribbean Star Airlines då ;)

Dessutom, har ju märkt här att US program är väldigt populärt, av vilken anledning? Vad är det som gjort att det blivit så välanvänt?

Möjligheten att köpa poäng billigt under kampanjperioder och sedan ta ut i F till exempelvis norra Asien! :)
 

Dr. Miles

Expert
Möjligheten att köpa poäng billigt under kampanjperioder och sedan ta ut i F till exempelvis norra Asien! :)

Dessutom det pågår Share miles kampanj t o m 2012-OCT-31.
Säg att du redan har 50.000 US miles och skickar 50.000 miles t ex till din fru, din fru får 50.000 + 50.000 = 100.000 miles = nettovinst 50.000 miles.
Allt detta för ca 4.000 SEK.

Mer info kan ni läsa i http://www.businessclass.se/star-al...iles-buy-miles-kampanj-trad-72.html#post81012.
 
Toppen