Senaste nytt

Radisson Blu Royal Viking eller Radisson Blu Strand Hotel i Stockholm? Vilket är bäst?

Gnopps

Medlem
Jag står i valmöjligheten mellan Waterfront och Strand för nästa helg (de enda som är tillgängliga med mitt avtalspris), kostnaden är samma på båda. Vad jag läst här i tråden har jag inte mycket att vänta som CC guld på Waterfront, men jag gillar verkligen läget.

Är det värt att ta det extra avståndet till Strand för att hoppas på uppgradering?
 

Najk

Medlem
Kör på det hotellet du känner mest för, uppgradering på på Radisson är en roulette. Jag har som CCG aldrig blivit uppgraderad men min kollega har alltid blivit det :)

Senast på waterfront blev han uppgraderad och bokning var tom gjord på hotels.com
 
Jag skulle valt Waterfront för att det är modernare, nyare sängar och säkerligen bättre/stabilare trådlöst nätverk än vad Strand har som är betydligt äldre. Dock håller jag med om personalens attityd. Jag skulle ranka attityden som följer, bäst till sämst (av de tre nämnda hotellen) 1. Royal Viking 2. Strand 3. Waterfront

Dessutom brukar det ta extremt lång tid för både incheckning och utcheckning på Waterfront, något som stör mig väldigt mycket.

Har du tur blir du incheckad på Royal Viking utav Jenny, riktigt trevlig och duktig tjej. Royal Viking har dessutom lyckats behålla mycket av sin personal under längre tid vilket är ett konststycke i sig i den branchen.
 
Toppen