Senaste nytt

Småroligt SMS från SAS

ulagun

Medlem
Fick nedan SMS kl.19.12 igår 1.a oktober.
Att det var ett dygn sent må väl vara men routingen?
Satt i loungen på ARN och gick fram och frågade SAS damen vid insläppsdisken.
Hon påstod att SAS måste ha börjat med rundtursflyg över Köpenhamn
Kan vi lita på henne :confused:

Du kan nu checka in på SK414 CPH- -CPH 30SEP12 21:00 <br>genom att svara JA el checka in och välja sittplats på https://cisas.mobi/ci/?a=sksv&b=HaCdafrwke <br>Mvh SAS
 

Bern

Medlem
Verkar ha strulat med SMS-tjänsten i det sista. Fick liknande meddelande när jag satt på flygbussen från GOT efter nyss avslutad resa... :)
 

Randy Marsh

Medlem
Har hört att den senaste tidens tidens strul med SMS-tjänsten beror på att SMS-killen strejkar. SK-IT har ännu inte fått till ett system som sänder ut SMS automatiskt, så dom har anställt en snubbe som gör det manuellt.

Den konstiga texten i ditt SMS beror säkert på att de hyrt in en vikarie för tillfället.
 
SK1414 CPH-CPH sto også oppført på "er flyet i rute" på wf.no den 30 sep12. Så det er vel noen som hat tastet feil ankomststasjon inn i systemet.
 

NotRyan

Medlem
Haha, det där måste blivit fel... Först trodde jag att det var en t.o.r biljett CPH-ARN (SK 1414) ARN-CPH (SK *)

Då kan det bli den texten om returen också är öppen för incheckning, men när Wideröe skriver sådär så måste det nog vara felinmatning...

För övrigt åkte jag i somras med UA 1186, både EWR-MIA samt några dagar senare MIA-EWR samma flightnr på returen, men jag tror inte SK kör den varianten numer, har dock för mig att jag sett nåt sånt förut till RNB eller KID.

Lite btw och OT... Funkar det förresten att köra en MR på såna flighter?

Mvh
/NotRyan
 

seat56f

Medlem
Tur du inte var inbokad på motsvarande från ARN idag, den är tydligen försenad... men dubbelförekomsten av SK1553 ger ju en hint om vad som hänt.

arn-arn.jpg
 
Toppen