Senaste nytt

Amex reward - bästa sättet att göra slut på dem?

lephantome

Medlem
Nu kan man betala alla resor med poäng, när köpet dyker upp på fakturan väljer man om man vill betala helt eller delvis med poäng. Är det någon som har koll på hur de räknar; vad är värdet i kronor för en poäng?
Hur står det i relation till att växla in det mot tex presentkort, prylar i shopen eller miles?
 

Matsson

Medlem
Antar att du kan föra dina poäng till ex. Eurobonus till ratio 10-1. Då borde en resa som kostar 300000 Amexpoäng motsvara 30000 EB. Vill Amex ha fler poäng kan det löna sig att konvertera till ex. Eurobonus först
Dock har du dubbel kurs om du jämför med Amex euobonuskort 5-1
 
Nu kan man betala alla resor med poäng, när köpet dyker upp på fakturan väljer man om man vill betala helt eller delvis med poäng. Är det någon som har koll på hur de räknar; vad är värdet i kronor för en poäng?
Hur står det i relation till att växla in det mot tex presentkort, prylar i shopen eller miles?

Jag känner inte igen exakt det du beskriver, men det finns flera sätt att betala resor med poäng. Om du bokar via Amex resebyrå kan du alltid välja att betala resan helt eller delvis med poäng. Där är jag lite osäker på hur växlingskursen är.

Sen är det också som så att du kan betala precis vad som helst som du köper med kortet med poäng. Du kan nämligen betala av din räkning med poäng. Då får du 100 kr för 20000 poäng. Det är inte så särskilt bra valuta på poängen i min mening.
 
Toppen