Senaste nytt

Skicka saker till hotell som gäst?

Morgan

Medlem
Har några gånger fått saker postade till mig när jag bott på hotell. När man väl bor där kan man lägga till rumsnumret till adressen så blir det enklare - men någon som har erfarenheter att beställa saker som man hämtar ut vid incheckning?

Ska specifikt till USA och vill istället för att springa runt och köpa en del saker beställa på bl.a. Amazon, samt ett par grejer som kan vara kluriga att få tag på. Helger gör att det blir svårt att beställa efter att jag checkat in. Kan tänka mig att hotell inte ser sig som postkontor, men å andra sidan inte stjäl paketen heller...

Så, vilka är era egna erfarenheter eller tips på hur jag smidigast går tillväga? Finns det andra vettiga alternativ?
 

Chrille

Medlem
Poste Restante till något närliggande postkontor? Fast om det är dyrare grejer känns det inte klockrent att skicka vare sig PR eller till ett hotell...
 

Najk

Medlem
Kan vara värt att kolla vilket hotell du bor på alt. välja ett hotell som kan erbjuda den servicen. Senast bodde jag på Hilton Orlando och där fanns det en UPS Store på hotellet vilket gjorde det hela enklare.
 

Dr. Miles

Expert
Det har jag gjort ett par gånger i Japan när jag inte besökte Tokyo eller min släkning.
Jag skrev mitt namn samt incheckningsdatum som referens när jag ordnade paketet.
 

agehall

Medlem
Det brukar vara helt lungt, men ring hotellet och kolla med dem innan. Vissa hotell har extremt lite utrymme att lagra saker (typ mindre hotell i NYC). Då är det inte så schyst att de måste lagra saker långt innan du kommer...

Jag har dock gjort detta på andra ställen än NYC och det har aldrig varit något problem.
 

ACervin

Medlem
Jag har regelmässigt beställt till hotellet i USA. Senast golfklubbor. Det har aldrig varit några problem. Försöker maila i förväg till receptionen för att meddela att jag väntar leverans. En möjlighet om du stannar några dagar på hotellet är att beställa först när du har anlänt till hotellet. Med overnight delivery från ex Amazon får du det nästa dag och du kan tom ange rumsnumret. Fast jag tror inte det sistnämnda spelar så stor roll
 
Gör detta helatiden lite överallt i världen.
Många gånger har UPS,DHL eller vilka man nu använder ett ulämningsställe på flygplatserna (eller nära flygplatsen). Annars skickar jag det till mitt hotel där jag skriver vad jag heter och hotelets adress och namn. Medelar sedan hotelet att jag har ett paket som kommer.
Har aldrig varit några problem.

Har även hänt att jag missat paketet. Alltså att det kommer efter jag checkat ut. Pratar man med hotelet om det så kan de fixa en Fwd service till en skyhög kostnad, men det löser sig alltid.

EDIT: tror även detta är en vanlig service på hotel. För många affärs resenärer behöver ju ibland få saker skickade till sig. Så har aldrig stött på att de är osäkra på vad som ska göras etcetc.
 
Last edited:
EDIT: tror även detta är en vanlig service på hotel. För många affärs resenärer behöver ju ibland få saker skickade till sig. Så har aldrig stött på att de är osäkra på vad som ska göras etcetc.

Ja det är mycket vanligt, vi har paket dagligen, visst är det mest till konferenser men även ofta till "vanliga" gäster. Vi kolla namnet på paketet mot bokningarna sedan skriver vi en alert som poppar upp på skärmen när vi checkar in gästen att paket väntar och lämnar ut det när han checkar in.
 
Toppen