Senaste nytt

Bästa rese-appen hösten 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nemo

Medlem
Vilken är din bästa rese-app? Och varför?
Jag använder gärna AeroWeather ( AeroWeather Lite for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store ). Med hjälp av den kan jag både räkna var jag ska sitta ombord och vilka kläder som jag ska ta på mig. Vindriktning ger (motsatt) landningsriktning, vilket ger vilken sida som jag vill sitta på beroende på vilken utsikt jag vill ha vid landning. Eller om det är dålig sikt så sitter jag inte vid fönster. Temperatur och nederbörd ger vilka kläder som är lämpligast vid ankomst.
Så vilken är din bästa rese-app, förutom det självklara valet ( Business Class för iPhone, iPod touch och iPad i iTunes App Store )?
 

ACervin

Medlem
Jag använder gärna Tripit. Håller koll på dina bokningar och läser in dem oftast utan problem (om du bokar direkt från flygbolag) men har problem med resebyrå genererade bokningar som man då får skriva in för hand.
 

Palazzi

Medlem
Businessclass-appen är den enda flygrelaterade app jag använder.

Inte så förtjust att arbeta i det lilla formatet på min smart-phone, och har ingen surfplatta...(Föredrar min macbook air :) ).
 

Lindberg

Medlem
Check my trip-appen. Kanon att ha, innehåller det mesta av info om resan man kan tänkas behöva.
Dock är senaste versionen för Anderoid dålig i mitt tycke, v1.2.3 är en bättre än den senaste.
 

Randy Marsh

Medlem
Har inte provat Tripit, men jag är väldigt nöjd med Kayak Pro. Samma funktioner som Tripit; du sänder in bokningsbekräftelserna till Kayak, så sätter appen automatiskt ihop en reseplan som självklart är tillgänglig offline när du först har syncat en gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen