Senaste nytt

Finnair - Sämsta underhållningssystem jag någonsin sett...

Mr.A

Medlem
Typ 30 filmer totalt... Vad snålar de in på? :confused:
Förvisso sköna säten på A-330 där man sitter själv vid fönstret...
 

Mr.A

Medlem
Finnair Seoul-Helsinki...
Både filmer och musik var väldigt magert, de flesta flygbolag brukar ha nya filmer samt olika kategorier med en uppsjö av alternativ men jag fick nöja mig med lite TV-program från deras travel channel då det inte fanns en enda film jag ville se :-(
 

Mikael

Medlem
Ekonomi eller business? Var nåt år sedan jag åkte med Finnair långdistans senast men jag tyckte utbudet var ganska ok då.
 

Alf

Medlem
Typ 30 filmer totalt... Vad snålar de in på? :confused:
Förvisso sköna säten på A-330 där man sitter själv vid fönstret...

Skit i fimerna, läs en bra bok istället och njut av någon av musikkanalerna och ett gott vin eller drink. I alla fall om du åker business, då somnar du snabbt och är någorlunda pigg och utvilad när du kommer fram. Ta annars med en iPad, där kan du både ladda upp de böcker du vill läsa eller filmer du vill se.
 

JonW

Medlem
Typ 30 filmer totalt... Vad snålar de in på? :confused:
Förvisso sköna säten på A-330 där man sitter själv vid fönstret...
Kan inte vara annat än ett jämnt nr A-säte eller ett L-säte i C på nån av de nyare A330 för den som undrade.
30 filmer är ju inte så mycket, men seriöst, sämsta du någonsin sett?
SAS har väl inte ens det?
Och vad har TG, 3 filmer på en flimrig liten fold up skärm?
 

Igorius

Medlem
Kan inte vara annat än ett jämnt nr A-säte eller ett L-säte i C på nån av de nyare A330 för den som undrade.
30 filmer är ju inte så mycket, men seriöst, sämsta du någonsin sett?
SAS har väl inte ens det?
Och vad har TG, 3 filmer på en flimrig liten fold up skärm?

Håller med JonW här. Jag har förvisso begränsad erfarenhet av både AY och SK vad gäller longhaul, men baserat på senaste månadernas resor (AY till DEL resp. SK till ORD) så slår Finnairs monkey class SAS business class med hästlängder både vad gäller hård- och mjukvara. SK:s utrustning i C-klass (i vart fall på A330 mellan ARN och ORD) är ju helt otjänlig såvida kabinen inte är helt nedsläckt - och inte ens då ser man mer än konturer vid scener som utspelar sig i mörka miljöer. LX C-klassutrustning på A340 är förvisso bättre än SK:s, men jag upplevde ändå AY:s hårdvara (i monkey!) som avsevärt modernare (med betydligt bättre upplösning).

Utbudet hos AY (återigen, i monkey) kändes likvärdigt med LX (C), men är betydligt bättre än SK:s (C). I ekonomiklass tycker jag nog AY har en bra IFE-produkt.
 
Du kanske ska komma med lite mer information när du startar en tråd?

Finnar vet vi nu, Business eller ekonomi? Mot vilka flygbolag jämför du mot?
 

Mr.A

Medlem
Business - en helt ok produkt, inte det bästa jag upplevt men ej heller det sämsta, i förhållande till övriga IFE hos AF, KLM, LH, LX, CX, OZ, BA etc vilka jag nyligen åkt med var jag bara förvånad av det futtiga utbudet film och musik, de flesta har betydilgt mer...
 
Toppen