Senaste nytt

[Business Class] Bangkok-New York/Los Angeles T/R, Turkish Airlines, 23.000 SEK inkl.

Dr. Miles

Expert
Köp separat biljett mellan Istanbul och Norden så har ni fixat bra semester under vintern i Thailand och under sommaren i USA.

[Business Class] Bangkok-New York/Los Angeles T/R, Turkish Airlines, 23.000 SEK inkl. skatter

BKK-JFK/LAX T/R
Flygbolag: TK(Turkish Airlines)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: J
Fare basis: JF1BX
Pris: 86.720 THB + skatter ca 21.400 THB, totalt ca 23.000 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: -- / 12 månader
Stopover: 1 fri stopover i Istanbul i varje riktning
Boka senast: 2013-MAR-31
Gäller för utresa: t o m 2013-MAR-31
Återbetalning: Ja, 100 EUR
Ändring: Ja, 50 EUR per gång
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Specialrabatter: följande rabatter gäller ej via online bokning.
  • 15% rabatt från baspriset för människor som är 60 år och äldre.
  • 25% rabatt från baspriset för människor med funktionshinder.
  • 40% rabatt från baspriset för Turkisk veteran.
Routing: Bangkok-(TK)-Istanbul-(TK)-New York/Los Angels

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Turkish Airlines Business class på Boeing B777-300ER(77W) och på vissa Airbus A330
6596d1317909442-business-class-sydafrika-bangkok-asien-t-r-turkish-airlines-fr-ryanair-ireland-19-500-sek-inkl-turkish_ist-bkk_03.jpg

6597d1317909510-business-class-sydafrika-bangkok-asien-t-r-turkish-airlines-fr-ryanair-ireland-19-500-sek-inkl-turkish_ist-bkk_08.jpg

(Foto av AHO)

Turkish Airlines gamla Business class på Airbus A330
3452d1321732206-img_6042.jpg

(Foto av Jacob)

BusinessClass.se har testat Turkish Airlines Business class långdistans. Ni kan läsa artiklar här.

Om man har mer än 6 timmars transittid i Istanbul, kan man delta gratis sightseeing tour. Läs mer i denna tråd.
http://www.businessclass.se/star-al...ing-i-istanbul-naer-har-lang-transfertid.html

Poängintjäning:
Turkish Airlines J klass ger:

Bangkok-Istanbul-Los Angeles t/r i J klass ger ca 34.600 miles till Turkish Airlines Miles&Smiles.
Det räcker nästan återkvalificering av Classic Elite(Star Alliance Gold)*.
*Det krävs att tjäna 37.500 staus miles under två års period för att återkvalificera sig till Classic Elte.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag har inte hunnit uppdatera min egen tråd om ändringar från 1 sept, men har hunnit kolla nästan alla Star bolag nu och man har tagit lägsta C-bucket för nästan alla bolag ner till 150% från 200%. Om jag minns rätt står SAS och TAP kvar med 200%. Jag skall kolla om jag hinner uppdatera under helgen. Med andra ord, "enhancement" är väldigt omfattande...
 

Alf

Medlem
Ursäkta en enkel fråga AHO, hur har du tänkt att det skulle gå till att få två resor av detta och kliva på i IST? Biljetten börjar ju i BKK, jag måste väl åka på segmenten i tur och ordning, eller?
 

Dr. Miles

Expert
Ursäkta en enkel fråga AHO, hur har du tänkt att det skulle gå till att få två resor av detta och kliva på i IST? Biljetten börjar ju i BKK, jag måste väl åka på segmenten i tur och ordning, eller?

Man kan börja sin resa med en annan biljett(enkel eller t&r) till Bangkok och sedan börja köra loop. :)
 
Toppen