Senaste nytt

Lyckade uppgraderingar som EBG

M.K

Medlem
Jag tänkte att det vore intressant med en tråd här i forumet över lyckade uppgraderingar som EBG då jag inte har kunnat finna en sådan i arkivet. Det är Intressant om vi kan finna ett mönster över detta.

Själv har jag varit EBG i ett år nu & återkvalificerade mig häromdagen för ytterligare ett år :) På denna flygning blev jag också uppgraderad från economy. Riktigt skönt då hela flyget var proppfullt och jag fick sitta längst fram med blockerat mittsäte! Det var tredje gången mitt första EBG år och samtliga gånger har det skett i Oslo! En slump eller är det färre EBG där p g a bonusförbudet i Norge? Jag har använt alla tre SAS hubbar ett antal gånger under året, men har dock bara flugit i C eller Y+ från CPH vad jag kan minnas. Mestadels flexibla biljetter på mina ca 100 flighter i o f så hade säkert haft fler uppgraderingar annars.

Låt oss nu börja skriva om när det sker!
 

ulagun

Medlem
Ja du M.K.
Jag har varit EBG i över 11 år och om övriga har samma erfarenhet som jag när det gäller uppgraderingar med SAS så lär detta bli en rekordkort tråd..
Försökte minnas och och kom fram till att det hänt halvt dussin gånger att jag blivit uppgraderad under alla år. Dessutom allt mer sällan under senare år.
Helt annan erfarenhet med M&M på LH men det är en annan tråd
 

Rob_flyer

Medlem
Som EBG har jag faktiskt blivit uppgraderad till C (utan poång) ett antal gånger. ARN-BKK, BKK-CPH, ARN-ORD, ORD-ARN, CPH-Seattle. Generellt under perioder med mindre affärsresor (jul, sportlov etc) Nu är jag sen 3 år bytt till M&M och som Senator har jag blivit uppgraderad en gång. Men det är väl generellt så att fria uppgraderingar är färre hos de flesta bolagen
 

M.K

Medlem
Ok ulagun, jag har med andra ord haft ovanligt flyt då? Gick in i profilen & kollade & av 40 resor. ( har tyvärr haft ca 50-60 inrikesresor i Norge utöver det) har jag haft 13 i economy varav jag har blivit uppgraderad två gånger. I economy extra intra europe ser det ännu bättre ut. En av två resor blev jag uppgraderad. Resten reste jag redan i C.
 

VonMögen

Medlem
Har blivit uppgraderad ARN-ORD till Y redan vid inchecken 2 gånger. Både gångerna var under sommarsemestern, tycker att personalen på ARN haft har koll på läget. En annan sorglig historia är från USA, där trycker dem upp personer på måfå. I somras visste jag att flighten ORD-ARN var galet överbokad bak och hoppades på en UG. Men icke, det blev poäng till Y, istället hamnde jag bakom en dam som på väg upp för rulltrappan på ARN direkt ringde någon och stolt meddelade att hon minsann fått åka First Class (läs C) från ORD hennes andra flyg någonsin med SAS. Hennes förklaring var att hon nog hade hamnat i fel checkinkö ... Kommer kanske bli en tjusig UG roulette på ARN i framtiden om SGS säljs av.

Tillbaka till topic, i Europa så ligger jag väldigt nära 0. Men vad gör det, känns ju ändå som SAS kör med en kabin intra Europa ... :)
 

Patrick

Medlem
Jag har flugit Arlanda-Wien ett par gånger och blivit uppgraderad förbluffande ofta. Med Austrian, senast för några veckor sedan. Trevligt med frukost men visst hade det varit roligare att bli uppgraderad på flera av mina långresor istället. ;)
 

A380*G

Medlem
Uppgraderad en gång EWR-ARN 1993 pga pappas EBG (eller om det hette RVC då).
Övrig (en) uppgradering på SK var som SEN (ARN-FRA) 2010.
 
Toppen