Senaste nytt

Europas billigaste tågresa!

Palazzi

Medlem
Nu är det möjligt att åka hela vägen från Hamburg till Rom med tåg, för 550SEK!

För att komma undan så billigt bokar du:
DB City Night Line Hamburg-Paris som "economy restricted" (Couchette) på TGV's hemsida för 29€
Fr.o.m. 9:e December kan du boka Thello Couchette från Paris till Rom för 35€


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Totalt blir priset på resan 64€ (550SEK)

Du får visserligen "lida" i en couchette i två dygn, men kan vara en kul upplevelse för den som har tid över :)
 

Jonas C

Medlem
Hmm, jag gissar att "smärtfaktorn" på denna resa är högre än en long haul i Economy? Dock var priset väldigt bra, med tanke på att liknande resor brukar gå loss på flera tusenlappar.
 

Palazzi

Medlem
Hmm, jag gissar att "smärtfaktorn" på denna resa är högre än en long haul i Economy? Dock var priset väldigt bra, med tanke på att liknande resor brukar gå loss på flera tusenlappar.

Säkert lika skönt/oskänt att ligga i couchette som att sitta i ett ekonomisäte, men jag gillar inte tanken på att sova tillsammans med 5 andra...

Kan inte testa resan själv, men kanske någon annan som är villig att göra "grovjobbet"?;)
 

Dr. Miles

Expert
Hmm, jag gissar att "smärtfaktorn" på denna resa är högre än en long haul i Economy? Dock var priset väldigt bra, med tanke på att liknande resor brukar gå loss på flera tusenlappar.

Men det går i alla fall att surfa internet när man åker tåg. :) (Jag syftar på att använda eget 3G/4G modem.)
Jag vet inte om tyskt/franskt tåg har det, men vissa tåg har t o m eluttag väl?
 

Palazzi

Medlem
Men det går i alla fall att surfa internet när man åker tåg. :) (Jag syftar på att använda eget 3G/4G modem.)
Jag vet inte om tyskt/franskt tåg har det, men vissa tåg har t o m eluttag väl?

På linjen mellan Paris-Rom finns det gratis WIFI också, vet inte hur det är på CNL..
 
Toppen