Senaste nytt

Thai Airways får sin första Airbus A380 levererad idag!

Yekermo

Medlem
Vilka rutter kommer de att använda A380? Jag har hittat en award-ticket HKG>BKK den 26-oktober men det låter ju märkligt att de bara kör den på korta rutter?
 

Alf

Medlem
Vilka rutter kommer de att använda A380? Jag har hittat en award-ticket HKG>BKK den 26-oktober men det låter ju märkligt att de bara kör den på korta rutter?

Nästan alla flygbolag kör sina nya långdistansplan på korta rutter till början med för att träna besättningen effektivare. Man hinner ju med betydligt fler besättningar på detta sätt. Finnair flög sin A340 mellan HEL och Rovanjeimi när den var nylevererad.
 

Senator

Moderator
SAS körde sina A340-300 mellan OSL-ARN-CPH när dessa kom. Fix till och med vara med om en "aborted landing" på ARN på väg från OSL i 2002.
 

Pushback

Medlem
TACK! Roligt att se så många detaljerade bilder. Jag har bokat in mig i mitten av mars (CDG-BKK). Framförallt så är jag nyfiken på deras "Multi-purpose-area". Jag tolkar det som att man får sitta där och äta tex lunch... Väldigt härligt med Caviar + Dom vid ett uppdukat bord ombord, blir lite som flyga Private...
 

Axelzon

Medlem
Inte helt osannolikt att den blir kvar på denna rutten, för att täcka tiden den står still i BKK efter att varit i Europa vänt...dagen innan, ankommer morgon till BKK, ToR HKG tillbaka sen eftermiddag redo för en ny tur till FRA,LHR,CGD eller var de nu kommer lägga fokus.
 
Toppen