Senaste nytt

Bonusresa med SAS till New York nästa sommar

miramax

Medlem
Hej,

Jag undrar om någon vet hur SAS lägger ut sina bonusresor?

Det är så att jag tänkte åka till new york till sommaren med poäng. Och om man kollar nu verkar det som att det antingen håller på att ta slut (nästan tomt i juni) eller att SAS inte lagt ut alla såhär långt innan.

Bör jag boka nu för att få min bonusresa eller bör jag vänta för att få chansen att välja mellan fler restider?

Tacksam för svar!
 

Patrik

Medlem
Ekonomi brukar ju finnas, Business får man vara ute i god tid för och vara flexibel, jag bokade min och frugans bonusresa till new york i Business tio månader i förväg.
 

seat56f

Medlem
Boka nu om du hittar åtminstone halvvettiga datum. Med SAS till USA över sommaren är det dessvärre extremt ont om platser. Skulle det öppna upp sig senare kostar det inte särskilt mycket (om något?) att datumändra en bonusresa.
 

flygaren

Medlem
Det där är jätteolika. Pratade med en på kundservice som sa att det var olika mellan bolag och även mellan sträckor.

Lufthansa släpper många platser och ganska tidigt (dock hög skatt).
Sas släpper på några st verkar det som, sen kommer det till några fler eftersom. Men boka in dom fort, kostar inget att boka av och då kan man ju boka av och boka nytt? :)
 

Stefan62

Medlem
Jag fick en uppgift om att SAS endast har 2 st bonusplatser i economy på flighter till New York, men antalet kan bli högre närmare avgång. Business är mycket svårt att hitta på SAS under attraktiva datum/månader.
 
Boka i god tid på grund av det ser ut att vara ganska fullbokat redan nu. En weekend till NY ser nästan som omöjlighet redan nu som jag hade tänkt. :(

Juni

2012-09-27 13-49-16.png

- Juli
2012-09-27 13-49-36.png
 

Rob_flyer

Medlem
Är det fler som upplever att det är väldigt svårt att hitta 2 bonusbiljetter (C) direkt från Stockholm till New York.
Kom nyss hem efter en långhelg i NY och jag behövde åka via Oslo båda vägarna, även fast jag bokade väldigt tidigt. Kollar jag augusti så verkar det inte finnas direktflyg, trots nästan 330 dagar i förväg. Hittar endast ARN-CPH-OSL-EWR samt ARN-OSL-EWR.

Använder antagligen en 2-4-1 till September nästa år men skippar gärna de korta extraresorna om jag inte behöver:)
 

miramax

Medlem
Det blev 30 juli till 6 augusti i business med 2-4-1 :cool: Kanske ska vara nöjd med det då! Och som flera säger så är det ju bara att boka om om det skulle vara så.
 

Storsteffe

Medlem
Det är ju löjligt dåligt med C biljetter överhuvudtaget, hjälper ju inte mycket om de släpps senare när man har tänkt ta med sig familjen och behöver planera i tid :(
 
Toppen