Senaste nytt

Ruttkartor för flygbolag i stort format - var kan man hitta?

agehall

Medlem
Någon som vet om det går att få tag på ruttkartor från olika flygbolag i A3 eller större format? Eller finns de som PDFer så man själv kan trycka en gigantisk karta? De flesta verkar ju tyvärr ha något sunkigt flashskräp numera, vilket inte riktigt går att trycka.

Jag tycker det skulle vara riktigt praktiskt att ha tex en detaljerad ruttkarta över USA, i gigantiskt format och helst med en yta som man kan använda whiteboardpennor på (och även sudda!).

Någon som sett något åt det hållet?
 

agehall

Medlem
Perfekt Homer! Det är precis vad jag letar efter. Behöver några till, men jag får väl leta lite själv också. Sedan är det bara att hitta ett tryckeri och få några utskrivna i A0 eller så.

Edit: Suck. Ibland är inte bc.se bästa stället att leta på. Google gav direkt http://www.airlineroutemaps.com/ vilket nog är vad jag egentligen behöver.

Nåja, nu blev det mer samlad kunskap här iaf.
 

Homer

Medlem
Perfekt Homer! Det är precis vad jag letar efter. Behöver några till, men jag får väl leta lite själv också. Sedan är det bara att hitta ett tryckeri och få några utskrivna i A0 eller så.

Edit: Suck. Ibland är inte bc.se bästa stället att leta på. Google gav direkt Airline Route Maps vilket nog är vad jag egentligen behöver.

Nåja, nu blev det mer samlad kunskap här iaf.

Fast Airline Route Maps är enligt min erfarenhet dåligt uppdaterad
titta på SAS t.ex så har de med Seattle.

Testa att googla "airlines downloadable Route Maps pdf" så har du lite att göra resten av kvällen
 

rob74

Medlem
Ola Brandborn : Det hade ju varit alldeles lysande med ett "Ticket To Fly"!
Ticket To Ride är ju ett av mina favvospel både bräd- och iPhoneledes. Fast det är ju snylta på flickvännens iPhone som gäller då...
 

rob74

Medlem
Får väl ta och kolla lite på webbsidorna som nämnts samt se om man kan hitta annan relevant routemap-information, skriva ut dem på "ett kontor nära mig" och sedan tapetsera väggarna... (Undrar om det skulle uppskattas hemma? :rolleyes: )
 
Toppen