Senaste nytt

Vad har du i din resenecessär?

jumbooze

Medlem
Jag har alltid dille på att slimma innehållet i resenecessären. Enliterspåsen ska inte vara fylld :D

Nu har jag hittat en butik i UK som har precis prylar för mig :D

Den heter GoTiny.
Mini Travel Size Toiletries & more. Big brands, small sizes - GoTiny.co.uk

De har deodoranter på 10 ml bland annat. www.gotiny.co.uk/mini-deodorants/ vilket är något som brukar ta störst plats för mig.

Vad har du för små varianter av det nödvändigaste om du nu inte räknar att man får allt vad man behöver i C eller F.
 

agehall

Medlem
Raklödder (liten smidig tub från Apoteket), tandkräm (brukar ta fullstora hemmifrån när det är 1/3 kvar, då tar de lite plats) och en parfym (fullstor flaska) är ju basprylarna. Oftast åker det även med en liten flaska munvatten samt lite hydrokortison också. Jag kör med deosticks, så dessa behöver inte åka i påsen.
 

Palazzi

Medlem
Mjukvara: Minitub med tandkräm från apoteket (20ml), 30ml Parfym & 50ml Shampoo är det jag har i vätskeform. Sedan har jag en vanlig handtvål, raktvål & en torrsticka (deo).

Hårdvara: Raktrimmer, Rakhyvel, Rakborste, Plåster, tandborste, nagelklippare & tops.

Övrigt: Ipren, resorb, MyggA
 

GOTATH

Medlem
För en kortresa (1-3 dagar): tandborste, 15 ml tandkräm, deostick, liten provflaska parfym 5 ml, fräschservetter, ev. någon liten flaska duschkräm, öronproppar. (Resorb om det kommer bli en blöt och hård resa...)
För en längre resa (4-14 dagar): kortresa + raksaker, duschkräm, värktabletter
För en ännu längre resa (över 14 dagar): kortresa + längre resa + nagelsax, tvål, mitt specialshampoo, tops, sykit.
 

rob74

Medlem
Använder min gamla dragkejdeförsedda SAS C-klass plastnecessär. Har gjort åt några och har väl någon kvar...

Kortresa: 50 ml EdT, 75 ml shampoo, deostick (som jag då alltså inte behöver ha däri, Agehall?), liten raklödder, 5 ml rakvatten i en refillmöjlig EdT-provflaska och lite face scrub. Finns då oftast också plats för en eller två 5 cl whisky à la minibar eller likande att användas i medicinskt syfte... ;)

På längre resor/för en längre bortavaro har jag alltid incheckat bagage, så då åker det ner lite annat såsom MyggA, solskydd, nån fuktgörande kylande kräm samt kanske nån fullstor deospray, rakvatten o d. Men då kör jag ner det komplementet i en vanlig necessär.
 

rob74

Medlem
Glömde tandkrämen, också i en refill och då på 15 ml. (Har två sådana små som jag kom över när jag var i Glasgow för massa år sedan. Jättepraktiska!)
 

palmen

Moderator
Finns då oftast också plats för en eller två 5 cl whisky à la minibar eller likande att användas i medicinskt syfte... ;)

Får man igenom egenfyllda miniflaskor med whisky genom säkerhetskontrollen. Är lite sugen på att ta med 5cl-rör med whisky på nästa flygning och jag åker enbart med handbagage. Vore tråkigt om man inte fick ha detta i påsen, ibland är dom hårda på att det ska vara orginalförpackning (kanske bara är tyskarna?).
 
Toppen