Senaste nytt

Swiss startar till Singapore!

Jacob

Medlem
Swiss har tidigare flugit till Singapore men då var det en förlängning av Bangkok linjen. Med tanke på att avgången från Singapore går klockan 23.05 verkar det vara direkt denna gång.

Frågan är om det innebär att Singapore Airlines lägger ner sin linje till Zürich.
 

Fredrik

Medlem
Jag har läst att det var för Zürichlinjens skull som SQ beställde nya A380 med extra många businessplatser så jag tror inte den ligger farligt till. Den flighten går också på förmiddagen så det ingen direkt konkurrens.
 

Pushback

Medlem
Jag älskar Swiss "nya" F på A330, som används mycket på mid-haul (som DXB).

Designen är grymt snygg.

Jag hade en lättare ångest attack inför att flyga F från TYO med A340 och den äldre F i höstas. Men jag måste erkänna att den var helt fantastisk. Nu var mina förväntningar i botten men jag föredrog nog gamla vid en snabb jämförelse. Skinnfåtöljerna var så oerhört bekväma och rymliga. En klassisk F produkt av högsta kvalitet. Vi hade en fantastisk flygning som nog var bekvämare än de vi haft i "nya" F.

Vore kul att höra om någon annan kan göra liknande jämförelse på hårdvaran?!
 

niksal

Medlem
Jag vill testa Swiss, jag älskar Singapore. Men det är "omöjligt" ex-HEL nu när inte KF flyger HEL-ZRH längre. LX hade en codeshare på den, och rutten verkade vara halvt designad för att connecta till LX longhaul. Men nu finns den möjligheten inte längre, och LX flyg kan inte bokas ex-HEL. Synd.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vill testa Swiss, jag älskar Singapore. Men det är "omöjligt" ex-HEL nu när inte KF flyger HEL-ZRH längre. LX hade en codeshare på den, och rutten verkade vara halvt designad för att connecta till LX longhaul. Men nu finns den möjligheten inte längre, och LX flyg kan inte bokas ex-HEL. Synd.

När SWISS var Swissair och hade eget FFP(Qualiflyer), hade Swissair samarbete med Finnair.
Har SWISS inte codeshare med Finnair nuförtiden?
 

niksal

Medlem
Det har jag faktiskt aldrig tänkt på, men jag tror inte det. Då jag går in på swiss.com så hittar jag inga flyg från HEL. Försökte ZRH med LH group till och med, och ändå inget. Så jag tror nog att enda möjligheten nuförtiden är en HEL-FRA-ZRH-SIN om man nu riktigt vill flyga LX. Med pengar måste det vara svindyrt, och jag vet inte om EB awards tillåter en sån routing.
 

090034208

Medlem
Swiss har inget codeshare med Finnair, tyvärr. Jag tycker det är dags för Swiss att öppna ZRH-HEL nonstop. Nu när inte KF längre flyger finns bara Finnair. Behövs mera *A till HEL
 
Toppen