Senaste nytt

Vilken lounge använder Qatar Airways i Dubai? (Terminal 1)

segra

Medlem
Någon som vet eller besökt någon lounge i DXB Terminal 1? Verkar vara svårt att hitta. Sist vi var där flög vi med Emirates och då använde vi deras lounge i T3 och när vi lämnade så var det EK lounge i T1. Såg ingen annan lounge där då men enl. vad jag hittat hittills på nätet så ska där vara några st.
Tacksam om ngn kan posta en länk med info/bilder.

Edit: Flyger First DXB-DOH
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Eftersom Qatar Airways inte har någon egen lounge skulle jag gissa på att de använder den generella loungen som drivs av flygplatsen.

Jag har varit i business delen (guide kommer så småningom). Den är till utseendet inte mycket att hänga i granen, känns gammal, sliten och oinspirerande. Däremot är maten desto bättre, finns ett stort bufférum med allt tänkbart av såväl arabisk som västerländsk mat, frukt, kallskuret, olika sorters bröd, godsaker m.m. Även fullt barutbud för självservering. Gratis trådlöst internet.
 

j-n

Medlem
Qatars Lounge i Dubai är bland de tråkigaste jag varit i. Helt charmlös.
Gamla utslitna lädersoffor, mörkt och tråkigt.
Man längtar till Premium Terminal i Doha när man sitter där!
Men Premium Terminal väger upp det hela!
Hoppas det blir något liknande på nya flygplatsen i Doha.
 
Qatars Lounge i Dubai är bland de tråkigaste jag varit i. Helt charmlös.
Gamla utslitna lädersoffor, mörkt och tråkigt.
Man längtar till Premium Terminal i Doha när man sitter där!
Men Premium Terminal väger upp det hela!
Hoppas det blir något liknande på nya flygplatsen i Doha.

Testa Qatars Lounge på NBO och du kommer tycka den i dubai är exclusive.
 

miles

Medlem
OT men när öppnar nya flygplatsen i Doha egentligen? Har det blivit förseningar av Berlin-proportioner? :rolleyes: Eller var det bara något jag fått för mig, att den skulle öppna under 2012?
 
Toppen