Senaste nytt

Swiss återbetalar ej min biljett

Tockstew

Medlem
Swiss har inte återbetalat min biljett med tänkt resdatum den 29 juli. Detta trots telefonkontakt och mailkontakt. Det handlar om 8000 kr. Inte katastrof men inte ok. Biljetten var fullt avbokningsbar.

Tacksam för tips på hur jag ska dra åt tumskruvarna.

Tock
 

Hall

Medlem
Jepp, via swiss.com

8000 SEK i snart två månader är verkligen inte OK. Vad säger de vid telefonkontakt?

Till din fråga.. Det är möjligt att utgivaren av kreditkortet (eller var det debit?) du betalade med kan hjälpa till. Annars kan man få till ett europeiskt betalningsföreläggande via Kronofogden men det är nog mycket bök.
 

Alx

Medlem
Vad svarar de dig när du ringer och mailar? Det är verkligen inte OK att flygbolag drar ut på återbetalning av biljetter.
 

Tockstew

Medlem
De är mycket vaga och hänvisade nu idag till sin "refund department" som har telefontid på tisdagar och torsdagar mellan 9-12...............dessa individer har jag dock redan pratat med utan resultat.....fick prata med en manager som lovade att de skulle undersöka saken.....tillåt mig tvivla.

Tock
 

Sakoz

Medlem
Jag förstår inte riktigt problemet, varför får du inte biljetten återbetalad? Vad har Swiss sagt?

Maila eller faxa dem, med tydlig information att Du "per dato" lämnar in en anmälan mot dem där utfallet kommer att innebära debitering av ränta jämte övriga upplupna kostnader, i enlighet med stöd av lagparagraf "X". Vidare kommer ingen i Din näromgivning att resa med bolaget mera, då dem tydligt påvisar brister i deras egna policy vilket eventuellt kan härledas till interna problem inom bolaget.

Läs igenom återbetalnings policyn samt övriga regulations och vänd det mot dem.

Se bara till att vara ärlig, saklig och ödmjuk. Jag har som enskild individ och näringsidkare brottat ner stora drakar där dom plöjt ner miljontals kronor i advokatkostnader utan resultat. Är man påläst och saklig vinner man alltid i längden.
 
Toppen