Senaste nytt

Välja plats på Thai Airways?

Bryant

Medlem
Hej!

När jag bokade min bonusbiljett med A3 så kunde jag inte välja plats. Någon som vet något alternativ till att ringa TG i Stockholm (eller A3 i Grekland)? Det gick inte att välja plats via Thais hemsida. Jag har ett Amadeus bokningsnummer.
 

henrik l

Medlem
När jag bokade min resa med USDM blev jag placerad på 1A automatiskt. Platsen syns inte på LH's eller US' sida men väl på TG's. Jag kunde välja mat på TG's sida, men inte plats. Syns din plats på TG's sida?
 

Alf

Medlem
Jag bokade seating på reservation@thaiairways.se och det funkade. Tyvärr meddelade dom inte när dom bytte flygplanstyp till 14 platser i C så plötsligt var vi utan platser. Efter en del mejl fixade Thai i Sth två ny platser på 2J/K. Detta var bättre än 1A och 1K som vi hade tidigare, nu får vi i alla fall sitta tillsammans om dom inte byter igen. Då får dom problem, det är redan 13 seatade och det blir trångt att få plats med alla i en konfigaration för 10.
Henrik, går det att välja mat även på utresan. Jag hittar bara denna möjlighet på hemresan.
 

henrik l

Medlem
Henrik, går det att välja mat även på utresan. Jag hittar bara denna möjlighet på hemresan.

Jag har bara ett ben med TG, ut FRA-BKK, men jag vet att det har diskuterats i andra trådar att man ska kunna välja både ut och hem. Hummern rekommenderades från Europa men inte från BKK:)
 

Bryant

Medlem
När jag bokade min resa med USDM blev jag placerad på 1A automatiskt. Platsen syns inte på LH's eller US' sida men väl på TG's. Jag kunde välja mat på TG's sida, men inte plats. Syns din plats på TG's sida?

Jag kan välja mat på TG's sida men platsen syns inte. Det blir väl ett mail till TG sthlm.. Det konstiga är att A3 kunde boka plats 12A på min tidigare bokning, som jag senare avbokade... Kanske jag förlorade i agentrouletten :)
 

rob74

Medlem
Mailade dem via formuläret på svenska hemsidan efter det att jag blivit av med min plats vid ombokning (USDM Award). Efter bara någon minut fick jag svar att de åter reserverat mitt önskade säte. Snabbt jobbat där!
 

palmen

Moderator
Finns det något annat sätt än att ringa thai i stockholm? Har bokat med USDM men kan inte boka platser på mina sträckor med TG eller NH, med SK och OZ har jag lyckats välja plats dock.
 
Toppen