Senaste nytt

När resebyrån "räddar" dig!

Ska berätta om en sak som inträffat mig nyligen..

Var tvungen att hitta flygning till Barcelona på just exakta datum och när det var helt omöjligt att hitta flyg under 3500 SEK i ens ekonomi på de datumen (förutom Vueling men jag vägrar) så började jag kolla runt på resebyråer på paketresor.. (vill inte göra reklam men sidan slutar på ...jet) :rolleyes:

Hur som helst, jag hade nästan gett upp och tänkte boka Swiss för (enligt mig) hutlösa 3700 SEK i ekonomi ToR när jag hittade följande paket på resebyrån.

  • 07.45 - Stockholm
  • 09.55 - München
  • 15.20 - München
  • 17.25 - Barcelona
(Lite lång lay-over men överlever nog, får skriva i lounge-delen och kolla om någon kan gästa) :)

4 nätter på 3-4 stjärnigt hotell.. (har bott där förut flera gånger, helt ok standard!

  • 09.45 Barcelona
  • 11.40 Zürich
  • 12.45 Zürich
  • 15.10 Stockholm
ALLT för strax över 3000 SEK

Allt som allt sparade jag en bra bit över 3000 SEK då flyg + hotell var billigare än vad bara flyg skulle kostat..
Så, om hoppet ser dåligt ut för flygresor.. kolla på resebyråer och deras paket, kanske har du lika tur som jag!

Nackdelen är att jag bokas i Lufthansa E-klass + Swiss L-klass vilket i princip ger noll poäng till de flesta FFP-program. (Tips på vart jag kan kreditera dessa för bäst valuta?)


Någon som har liknande upplevelser att dela med sig av?
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Det kan löna sig det här. Vissa resebyråer har dessutom rabattkoder för just paketresor så priset blir ännu lägre. Ni är välkomna att skriva namnet på resebyrån, inget som hindrar det.
 

Stefan62

Medlem
När det varit panik och allt verkar kört så har det löst sig med "MrJet" med ibland lite konstig routing, men till ofta bra pris.
 
Toppen