Senaste nytt

Air India kör sin första Boeing 787 Dreamliner på Delhi-Dubai fr o m 2012-SEP-26

Lukas2

Medlem
Men är de seriösa när det gäller färgerna på stolarna?? :eek: Helt galet fult, man vet ju inte riktigt ifall man ska gråta eller kaskad kräkas.
 
De Indier jag känner flyger inte Air India, då gör inte jag det heller .....numera bara JET eller Kingfisher inrikes när man tyvärr måste besöka detta land.
 

Dr. Miles

Expert
De Indier jag känner flyger inte Air India, då gör inte jag det heller .....numera bara JET eller Kingfisher inrikes när man tyvärr måste besöka detta land.
Korean Air(KE) och China Airlines(CI, taiwanesiskt flygbolag) hade jättedålig säkerhetsrekord fram till 80 talet och man sa då att man borde inte flyga med dem även om deras biljetter var billiga.

Korean Air hade dessutom problem med service som Air India hade(har?).
De som jobbade på Korean Air var som elit och det saknades servicemind, enligt reseberättelser från gamla tider.

Så hoppas att Air India kan förbättra sig eller har förbättrat sig som Korean Air har kunnat.
 
Pga enda rimliga anslutningen så tvingades jag flyga med Air India i våras från Ahmedabad till Mumbai i en sliten 747-400 som skulle vidare till New York. Den kärran hade gjort sitt och jag tycker synd om dom som skulle vidare till USA i ekonomi som jag flög. Det finns stora möjligheter till förbättringar och jag vet att Air India har beställt några Dreamliner. Jag ska lyckligtvis inte till Indien mer iår....hoppas jag....
 
Toppen