Senaste nytt

Var i världen skulle du helst bosätta dig?

Palazzi

Medlem
Som rubriken indikerar; I vilket land/stad/ö etc skulle du helst bosätta dig om du inte var boende i Sverige?

Vilka faktorer som ska vägas in bestämmer ni själva :).

Tips på faktorer att överväga: Klimat, natur, socialt skyddsnät, människor, tillgänglighet, språk..
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Då inleder jag. Tycker att Melbourne är fantastiskt, men de faljerar lite på det växlande klimatet och långa restider (jag föredra ständigt värme före årstider).

1. San Diego, USA (Vackert, kustnära, smidigt med språket & varma vintrar)
2. London, England (Jag tröttnar aldrig på London, trots att vädret kan vara mindre trevligt)
 

Kristofer

Medlem
Singapore. Utan tvekan.

Mitt i min favoritdel av världen. Underbart väder. Toppmodernt, internationellt och mycket fräscht. Någonting magiskt med stället. :)
 

Henry

Medlem
Jag gillar Europa och Zürich ligger bra till på många punkter; hög levnadsstandard, höga löner, närhet till resten av Europa, vacker stad och så verkar det rätt liberalt. Det faller väl lite på att det är lite litet. Utan att ha varit i San Francisco eller New York så tror jag att det är två städer som skulle falla mig i smaken annars.
 

miles

Medlem
Jag har flyttat runt lite i SEA och håller med om Singapore. Annars skulle jag kunna tänka mig en egen ö nånstans mitt i Raja Ampat, obegränsat med bra dykning runt husknuten. Lite som på det här stället Misool Eco Resort - Raja Ampat, Indonesia Frågan är bara hur länge man skulle stå ut utan att bli lappsjuk...
 

Marcus01

Medlem
Jag skulle inte ha något emot att bosätta mej i Skottland, Inverness är en trevlig stad. Landskapet i högländerna är magiskt, vädret dramatiskt, whiskyn underbar, publivet härligt och människorna fantastiska. Nope, jag spelar inte golf. Men jag har en kilt...;-)
 
Toppen