Senaste nytt

Chicago O'Hare i massa timmar

Kommer befinna mig på O'Hare i massa timmar om några veckor, väntande på flight hem till Sverige med SAS. Tyvärr är ju terminalen som SAS flyger från förmodligen den tråkigaste och sämsta terminalen som finns bland världens storflygplatser. Man vill ju inte gå förbi säkerhetskontrollen förrän det är absolut nödvändigt, eftersom där inne inte finns någonting alls, endast kala gatear.

Så, någon som har något tips på vad annars man kan göra på ORD, som turistklasspassagerare?
 
Kommer befinna mig på O'Hare i massa timmar om några veckor, väntande på flight hem till Sverige med SAS. Tyvärr är ju terminalen som SAS flyger från förmodligen den tråkigaste och sämsta terminalen som finns bland världens storflygplatser. Man vill ju inte gå förbi säkerhetskontrollen förrän det är absolut nödvändigt, eftersom där inne inte finns någonting alls, endast kala gatear.

Så, någon som har något tips på vad annars man kan göra på ORD, som turistklasspassagerare?

Dra till Harlem Irving plaza och shoppa loss. Harlem Irving Plaza, inte världens finaste mall men de har mycket skoj där. Ligger c:a 10-15min med taxi från ORD.
 

Bridgeman

Medlem
Snabbaste sättet från O'Hare till centrala Chicago

Jag & frugan kommer i sommar att resa med SAS ARN-ORD-RSW med en mellanlandning i Chicago på drygt 6 timmar. Istället för att tillbringa dessa timmar på flygplatsen funderar vi på att åka in till downtown Chicago. Finns det någon här på BC.SE som har tips på hur vi enklast, smidigats tar oss in till city?
 
Toppen