Senaste nytt

BusinessClass.se hörna i SAS lounge Arlanda terminal 5

Traveller

Medlem
NY INFO!
VI HAR VÅR HÖRNA :D!! Bara detaljer återstår!
(Läs längst bak i tråden)



NU FINNS BREVET HÄR längre ned i länken, ta en titt och ge din synpunkt
Vänner...
Nu är vi ju ett rätt stort forum med många härliga resande. Vi är dessutom många som flyger från ARN T5 och är regelbundet i loungen. Vore det inte en riktigt bra ide att försöka lägga beslag på det runda bordet i hörnet (rakt fram från entren in i Guldloungen) i samarbete med SAS? En mötesplats för oss som är kompisar här men knappt vet vilka vi är!
SAS Business class ARN-CDG 02.jpg

Klicka GILLA om du GILLAR! Vid mer än 30 "gilla" tycker jag det skall generera ett brev till SAS med detta förslag.

--
Ändrad av AHO
Orsak: Lagt en bild av BC.se hörna
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Meh, då måste jag ju börja flyga Star Alliance, jag som gått över till Oneworld ;-)

Skämt åsido, bra initiativ, redaktionen kanske kan göra något loknande för övriga lounger?
 

011430121

Medlem
Om SAS inte godtager detta, kanske man kan ha en ”pärm” ute vid receptionen där man skriver in sig meddag och tid och ”nicket”
 

agehall

Medlem
Jag tycker detta vore en jättebra idé. Även om SAS säger blankt nej, så är det ju värt att försöka. Jag tycker de borde börja förstå att de har massor att vinna på att samarbeta med oss här på alla sätt de kan.
 

Traveller

Medlem
Ok:D Då är det dags att höra av sig till Rickard Gustafsson, VD på SAS, med ett brev.
Förslag till detta finner ni nedan. Kommentera eller GILLA. :). Visst är det så att genom
att publicera det kanske redan har nått fram. En annan fråga är, skall jag skicka det
eller skall forumet skicka??

Bäste Rickard

Jag hoppas detta brev finner dig väl samt att du genom det kan se ett engagemang hos
en större mängd av dina trogna kunder. Du kommer nedan se en kostnadsfri möjlighet
att supportera dina bästa kunder.

Jag är övertygad om att du känner till ett forum på nätet som heter Businessclass.se?
(BusinessClass.se - För medvetna resenärer - Förstasidan) En mötesplats och vänligt forum för engagerade som reser mycket där det mesta kring flyg, erfarenheter, rutter, kvalitet, upplevelser (positiva som negativa), samt förslag till eventuella förbättringar diskuteras. Businessclass.se har i dag tusentals medlemmar, givetvis är många inte "frequent flyers" men bland oss finner du många av SAS Svenska "Guld" och "Pandion" medlemmar.

Förslaget finns nu inom forumet att skapa en vardaglig mötesplats för medlemmarna då dessa reser.
Ingenting är då mer självklart än att då ta upp denna fråga med SAS och dig Rickard. Vi vänder
oss till dig för att vi tycker att frågan är så pass stor för oss. Samtidigt är det en väldig bra möjlighet
för SAS att supportera sina "största kunder" samt medlemmarna på Businessclass.se och på
detta sätt även, om SAS vill, kunna komma närmre en dialog med just oss.

Businessclass.se har många väldigt engagerade medlemmar som också är aktiva med kommentarer och inlägg,
problemet är att medlemmarna är just bara medlemmar. Man känner till varandra genom användarnamn
och en vänlig dialog inom forumet men söker också ett sätt att mötas, utväxla erfarenheter och bygga
ut sitt personliga nätverk. Utifrån detta har idén som vi nu vänder oss till dig om vuxit fram.

Businessclass.se medlemmarna skulle gärna vilja se att det på ARN T5 lounge fanns ett bord som just var
avsett för medlemmarna inom forumet. Många av oss befinner sig i loungen utan att veta om att andra
inom forumet finns där. Genom att skapa denna naturliga mötesplats för medlemmarna kan SAS bidra
till att forumets medlemmar kan mötas och det kommer säkerligen även göra så att visa väljer bort resor
med andra bolag för att möta andra inom forumet i loungen. Förslaget som vi har är att det runda bord som
finns i ARN T5 loungens hörn (rakt fram från guld loungens ingång) skulle kunna vara det perfekta för
detta engagemang. Businessclass.se kan enkelt ställa en vimpel med logotype på för att markera det unika
engagemang SAS och Businessclass.se har tillsammans.

Vi hoppas nu att du Rickard kan känna som vi, "det här är ju en rätt bra och trevlig idé" och därmed medverka
till att mötesplatsen skapas, åtminstone under en prövoperiod för att se hur det utvecklas. Du kan väl fundera
över detta tillsammans med dina kollegor och låta oss veta vad ni kommer fram till. Det är dock säkert att en
positiv respons skulle uppskattas stort av forumets medlemmar. Om du inte redan är medlem eller har tagit
en titt på forumet tycker vi du skall göra det. Det är en guldgruva med information och tips för det flygbolag som
vill engagera. Air France/KLM är aktiva inom forumet och har till med en person som är medlem. Hon svarar
direkt på frågor, söker kunder (jag som Pandion blev kontaktad) och är med i dialogen. BusinessClass.se - För medvetna resenärer - Förstasidan

När jag ändå skriver till dig skulle jag vilja framföra ett stort beröm till personalen i just loungen på ARN T5.
Lise och resten av gänget där är en frisk vind att möta var gång man kommer dit. Man känner sig välkommen
samtidigt som personalen är engagerad och väldigt trevliga. Jag nämnde Lise speciellt för att hon verkligen
delar med sig av sig själv, till och med genom stora välkomstkramen ibland. Härligt!

Bästa hälsningar
 
Last edited:

Traveller

Medlem
Uppskattar alla "klick" och "gilla"... Nu, innan brevet singlar iväg mot Rickard skulle jag vilja höra av någon av männen bakom Businessclass.se för att se att detta även ligger i deras intresse och riktning. Har skickat till Björnström men inte fått någon återkoppling ännu.. Kanske kan ni andra knacka på grabbarnas dörr också.

Just nu, en CocaCola i CPH SK lounge.
 
Uppskattar alla "klick" och "gilla"... Nu, innan brevet singlar iväg mot Rickard skulle jag vilja höra av någon av männen bakom Businessclass.se för att se att detta även ligger i deras intresse och riktning. Har skickat till Björnström men inte fått någon återkoppling ännu.. Kanske kan ni andra knacka på grabbarnas dörr också.

Just nu, en CocaCola i CPH SK lounge.

Vad säger du om bordet skulle vara den runda där i bak förbi buffet på vänster sida. Bordet som oftast har plats faktiskt.:) Det bordet som du frågat är oftast fullt paxat. Vad säger du?

By the way. Ett jätte bra brev!
 
Toppen