Senaste nytt

British Airways Club World eller Virgin Atlantic Upper Class?

Svenska73

Medlem
Hej igen,

Nu planeras nästa solsemester i Januari 2013. Är sugen på Karibien men eftersom Star Alliance inte är optimalt dit så funderar jag att sväva ut lite och har tittat på BA Club world eller Virgins Upper Class. Vilken är bättre? Känns lite meningslöst att inte få in poäng på Star Alliance men tänkte att det inte skulle styra denna gång. Annars blir det väl en sista run på CPH-BKK med SAS:) Tack för all input.
 

Senator

Moderator
BA Club World eller Virgin Atlantic Upper Class?

Svenska73, sitter inte vid datorn just nu men kolla efter en tråd jag startade om resor till Karibien med priser på AA. Barbados, Curacao, Aruba ligger alla runt 23t per person. Man kan flyga med BA över Atlanten utan problem. En annan stor fördel är att man ha stopover i USA om man vill i varje riktning. Man behöver hellre inte ta sig till Gatwick som i fallet direkt till Karibien med BA eller VS.

Nackdelen är om man inte är sugen på USA så måste man genom immigrationen i USA.

Observera att det är svårt hitta bra priser fram till ca 10 januari i min erfarenhet direkt till Karibien från LGW.
 
Toppen