Senaste nytt

All Nippon Airways återinför hamburgare ombord

Jacob

Medlem
En efterlängtad del på menyn är nu tillbaka, ANA har beslutat att återinföra sin hamburgare i business class (och gissningsvis även första klass, den har funnits där förut).
Hamburgaren är helt made-to-order med tillval av ost och/eller bacon.

Hamburgaren introducerades första gången år 1999 samtidigt som flygbolaget startade linjen från Tokyo till Chicago.
I september är den tillbaka igen och kommer finnas på linjerna från Tokyo till Europa och USA samt från Tokyo/Haneda till vissa destinationer i Asien.
 
Last edited by a moderator:

Dr. Miles

Expert
Det här är ett samarbete med japansk hamburgarekedja Mos Burger.

Mos Burger är ungefär som MAX i Sverige. De lagar sina hamburgare efter vad kunden har beställt.
Deras hamburgare är mycket goda. Jag rekommenderar Ebikatsu-burger(räkschnitzel burgare).
mimg.php
 

Jacob

Medlem
Mos Burger finns i fler länder i Asien. Vill minnas att jag testade Mos Burger nu i augusti, men kommer faktiskt inte ihåg var... :D
 

David

Medlem
Jag måste säga att MOS Burger gör väldigt bra hamburgare och antagligen den enda hamburgerkedja som levererar en burgare som ser likadan ut serverad som på bilden från vilken man beställer den och inte i ett ihoptryckt paket. :)

Hur en flygburgare är kan jag dock inte kommentera... Kanske kan "till vissa destinationer i Asien" betyda att jag kan prova en i höst men vi får väl se...
 

Gnopps

Medlem
Jag åt en flygburgare för några år sedan när jag flög Continental Los Angeles-Houston i ekonomiklass. De hade då fortfarande fri mat ombord och hamburgaren var nog det sorgligaste jag någonsin ätit i luften. En annan minnesvärd sak från den flygningen var att tonårsflickan i mittensätet bredvid mig flög för första gången (och dessutom ensam). När vi lyfte tittade om och om igen ut genom fönstret, blev rädd och vände snabbt bort huvudet - vilket fick till följd att hennes hästsvans om och om igen slog i mig i huvudet :) Det lugnade ner sig efter några minuter som tur var..
 
En annan minnesvärd sak från den flygningen var att tonårsflickan i mittensätet bredvid mig flög för första gången (och dessutom ensam). När vi lyfte tittade om och om igen ut genom fönstret, blev rädd och vände snabbt bort huvudet - vilket fick till följd att hennes hästsvans om och om igen slog i mig i huvudet :) Det lugnade ner sig efter några minuter som tur var..

Det känns att en frequent flyer som du skulle börjat prata och lugna ner henne?
 
Toppen