Senaste nytt

Swiss byter logotyp och introducerar ny slogan

Jacob

Medlem
Swiss har precis offentliggjort sin nya logotyp som kommer användas i alla delar av företaget från oktober 2011.

Det är en logotyp som inte är helt olik gamla flygbolaget Swissair.

Samtidigt kommer man introducera en helt ny slogan: "Our sign is a promise".

Meningen med den nya loggan är att skapa en tydligare koppling till Schweiz och att ännu mer föra fram att flygbolaget Swiss är en representant för Schweiz över hela världen.

Meningen med den nya slogan är att tydliggöra mot kunderna att man ämnar leva upp till vad man lovat.
Swiss vill också framhålla att de, precis som landet Schweiz, fortfarande är ett relativt litet flygbolag (jämfört med en del konkurrenter) och att man vill utnyttja detta som en fördel när det gäller närheten till kunderna och möjligheterna att anpassa sig efter vad kunderna efterfrågar.

SWISS_rgb.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Jag älskar SWISS och tidigare Swissair.

De har alltid varit hjälpsam och trevlig mot mig och mot min familj.
Det är synd att jag flyger inte ofta med dem nu för tiden. Men det hoppas att det kommer att ändras när de har börjat med Zurich - Beijing rutt.
 

Magino

Medlem
Gillade verkligen deras förra logga och tycker det är synd att de byter. Det verkar som det är många som håller med mig om detta och många ogillar att de byter. Det finns även en facebook grupp för dem som ville rädda Swiss kuben
 

MarcusC

Medlem
Tja...har gillat Swiss loggan..känns lite overkill med det nya...men men...blir säkert bra.....;)...Hade hellre sett swiss börja flyga GOT-ZRH dock ;)
 

lnixon

Medlem
Den gamla är grafiskt snyggare, men skulle lika gärna kunna sitta på choklad, ost eller fickknivar. Den nya visar tydligt vad det handlar om.
 

agehall

Medlem
Jag tycker nog att den förra loggan är snyggare. Men i slutändan är det knappast vad som får mig att välja ett visst bolag. LX service är fortfarande kanon och det hoppas jag den kommer att fortsätta vara.

Tyvärr måste jag säga att jag är lite besviken på den nya businesskabinen. Dagtid funkar den utmärkt, men jag får inte plats på längden om man går ner i sängläge, så nattflyg är det rätt kasst...
 

Malu

Medlem
Jag hoppas den nya loggan inte var dyr att ta fram... Känns som ett steg tillbaka, rent grafiskt.
Den märkliga slogan-formuleringen gör inte saken bättre. "Our sign is a promise" What?

Förhoppningsvis lägger mer pengar på servicen och mindre på reklambyrå... ;)
 
Toppen