Senaste nytt

AirBaltic Business Class

deltamartin

Medlem
Hejsan!

Flög nyligen Umeå till Milano via Vasa och Riga med BT i Business Class då de hade ett specialerbjudande som jag inte kunde motstå.
BT's Business Class produkt var inte alls dålig, och jag skulle gärna flyga i deras C-klass igen.

I reportaget har jag också skrivit om en inrikesflygning med SAS och även en flygning på allas vårt älskade Ryanair, för att ge lite kontrast till det hela! ;)


Här finns reportaget, som är skrivet på Engelska
 

Palazzi

Medlem
Trevligt reportage! 199€ låter helt otroligt billigt för C!

Jag lider dock med dig att du tvingades flyga hem från BGY.

Synd att jag var i Sverige större delen av Augusti, annars hade vi kunnat ha en BC-träff i Milano:)
 

NyfikenGrau

Medlem
Väldigt bra och mycket detaljerat reportage!

Två tips om du "råkar ut" för samma saker som på denna resa;
1. Ge kombinationen getost och rödlök en ny chans, riktigt smaskigt!
2. Gå upp på taket på domen i Milano.
 

Palazzi

Medlem
Väldigt bra och mycket detaljerat reportage!

Två tips om du "råkar ut" för samma saker som på denna resa;
1. Ge kombinationen getost och rödlök en ny chans, riktigt smaskigt!
2. Gå upp på taket på domen i Milano.

Och om man redan varit på duomens tak så kan man äta på varuhuset Rinascentes takterass. Därifrån ser man taket på Duomen (50-100m bort) :)


(Inget fel på Duomens tak, bara jag som är väldigt ointresserad:p)
 

NyfikenGrau

Medlem
Haha, vågar inte bråka med dig om vad som är sevärt i Milano :) Jag tyckte taket var riktigt häftigt, även om jag väl inte kommer vallfärda till Milano bara för takets skull..haha. Det får bli Rinascente nästa gång då!
 

Palazzi

Medlem
Haha, vågar inte bråka med dig om vad som är sevärt i Milano :) Jag tyckte taket var riktigt häftigt, även om jag väl inte kommer vallfärda till Milano bara för takets skull..haha. Det får bli Rinascente nästa gång då!

Absolut häftigt! Milano är ganska begränsat på sevärdheter annars (det är väl duomen med omnejd som man bör se). Jag är bara generellt ointresserad av sevärdheter, och sitter hellre på restauranger och kaféer (därmed ett uselt resesällskap för alla med lite kulturintresse:D)

PS. Jag vet inte allt om Italien, så ni får inte låta mig stå oemotsagd:)
 

NyfikenGrau

Medlem
Palazzi, jag kan inte hålla med mer! Lider av kronisk museumallergi och är beroende av uteserveringar ;)

Milanos sevärdheter är perfekta; imponerande, lätta att nå, nära varandra och bara 3 till antalet. Ja, jag är lite generaliserande idag. Egentligen är ju La Scala världsberömd också, men kanske inte så imponerande på utsidan.
 

deltamartin

Medlem
Tack för de snälla orden!

Joo jag funderade på att gå upp på taket men det var så otroligt varmt den dagen så jag orkade inte klättra i en massa trappor! Och kände inte för att betala extra för att åka hissen heller. Det får helt enkelt bli nästa gång!
 

twiggs

Medlem
Ser ut som att servicenivån kraftigt svängt neråt! :(

Har flugit med BT mellan HEL och RIX för kanske drygt 2 år sedan och på den ynka timmen blivit serverad drink före start, drink efter start, varm 4-rättersmåltid (eller snarare ljummen, men det är tanken som räknas ibland!) till det val av flera viner och slutligen en gick man igenom C-klass med en choklad- och godiskorg.

Det du fick mellan VAA och RIX verkar nästan lite patetiskt jämfört med den service och måltid jag fick på en kortare sträcka. Dessutom var flygplanet en Fokker 50. Typ 20 år gammal och anledningen till att måltiden var ljummen var att ugnen hade gått sönder på en tidigare flygning och att man beslutat att låta planet flyga ändå. Fick minst 10 ursäkter under flygningen och sedan en till när jag gick av flygplanet.

En servicenivå som SAS inte ens kan matcha på betydligt längre flygningar där även planets utrustning är mer lämpad för denna typ av servicenivå... Tråkigt men sant!
 

Agö

Medlem
Tack för trevlig rapport!

Har en Optiontown på C, RIX-CPH om två veckor (Dash-8). Återkopplar om den går igenom!
 
Toppen