Senaste nytt

Lufthansa höjer priserna

MarcusC

Medlem
Just LHs prisssättning är "beyond" vad jag förstår.. Tycker LHs prissättning är så gammalmodig, utan oneway, lång förbokning etc, När bolag i samma koncern som LH (Os,Lx och Sn) har en mycket mer flexibel och konkurrensmässig prissättning. Att flyga LH sista minuten numera är löjligt dyrt. Man får välja annat tyvärr. Att de höjer priserna på longhaul gör väl bara ännu fler väljer konkurrenterna ( öven inom star alliance?)

Emirates och Qatar blir säkert inte heller missnöjda
 

Snosken

Medlem
LH har ju dock nu börjat snegla lite på oneway priser, dels på linjer där dom inte är själva, tex STO-BER, men även på andra linjer. Tex har ju GOT-DUS blivit nån form av testlinje, vi kan ju hoppas att dom tar sig i kragen och följer i SAS fotspår.
 

MarcusC

Medlem
Håller med om LHs kampanjpriser kan vara bra både inom europa och long haul.

Men låter ju lovande att även LH luckrar upp sina biljettregler för " normalbiljetter"
 

NyfikenGrau

Medlem
De låga oneway-priserna inom Europa är väl också en övergångslösning, dessa linjer ska väl köras av deras kommande lågprisbolag.

Å ena sidan kan jag inte förneka att det är bolaget med bäst service mellan Sverige och Tyskland, å andra sidan har de som sagt en lite gammalmodig inställning, som att man ska vara glad att man får flyga med just dem. De har höga krav i M&M och tar relativt höga priser för sina ordinarie biljetter, men ändå får man (iaf jag som inte åkt C med dem) känslan av att de inte riktigt har en produkt som lever upp till hur högt de lägger ribban för sina kunder. BA har väl inte heller speciellt låga krav i BAEC men där känns det som att de kan backa upp sina krav med en riktigt bra produkt...OCH generellt lägre priser.
 
Toppen