Senaste nytt

Waldorf Astoria med Hilton Honors

ulagun

Medlem
Bokade två nätter med Hilton Honors-poäng på Waldorf Astoria Versailles.
Trevligt i och för sig, men det ska det väl vara för uttag på 50.000 poäng /natt.
Vad jag vill uppmärksamma dig som kanske tänkt göra detsamma är att till skillnad från övriga Hilton så visade det sig att frukost inte ingår i förmånerna för Gold/Diamond.
Detalj som vi inte upplystes om vid incheckning och som jag inte kan hitta på HH-sidorna.
Så vid utcheckning fick vi en överraskning på 116 euro
Frukosten var helt OK men absolut inte värd 29 euro per person.
 

ulagun

Medlem
Du har nog inte letat tillräckligt noga på hemsidan, står tydligt under Membership Levels vad man kan förvänta sig som Gold alt Diamond hos WA. T ex Gold: Hilton HHonors® - About HHonors® - Gold Elite :)

Ja du Homer,
Bara att skylla sig själv :rolleyes:
Kostade mig 116 euro att inte ha läst på ordentligt.
Man lär så länge man lever...

Annars är stället att rekomendera om man ska besöka Versailles. Ligger precis vid en av ingångsgrindarna. Man slipper tåg från Paris och kan vara vid grinden kl. 9.00 när de öppnar för att slippa mastodontköerna senare under dagen.
 

Alx

Medlem
Waldorf är överlag lite sparsammare med att utlova förmåner. Men kan överraska med mångdubbla uppgraderingar, fri frukost, drinkkuponger och gud vet vad när de är på det humöret! Har hänt mig som Diamondmedlem både på Waldorf Astoria i NYC och på Waldorf på Maui. Men som sagt, det verkar bero på dagsformen hos personalen! :)
 

Senator

Moderator
Alx, min erfarenhet är exakt samma. Men på Waldorf NYC har jag nu etablerat med tjejerna i Diamond Check-in vad som gäller för mig :cool: Så det går alltid att förhandla.... innan.....
 
Toppen