Senaste nytt

Söker: Award-resa Stockholm-världen

Har du sökt någonting själv? All information om hur man gör finns ju här på forumet.

Kände på mig att frågan skulle komma :)
Jag har sökt själv, på de sidor som varit lätta att förstå. Jag har inte ännu hunnit sätta mig in i exempelvis expert flyer.
Har endast sökt via SAS Business award flights - Travel hacks samt SAS egna, när den väl fungerade.
I och med att jag har haft kort framförhållning för kommande resa så har jag tagit hjälp av er experter här, och jag har verkligen uppskattat de tips jag fått hittills!
 

Canadien

Medlem
Kände på mig att frågan skulle komma :)
Jag har sökt själv, på de sidor som varit lätta att förstå. Jag har inte ännu hunnit sätta mig in i exempelvis expert flyer.
Har endast sökt via SAS Business award flights - Travel hacks samt SAS egna, när den väl fungerade.
I och med att jag har haft kort framförhållning för kommande resa så har jag tagit hjälp av er experter här, och jag har verkligen uppskattat de tips jag fått hittills!
Använd Uniteds sökning för t ex Dubai. United visar just nu inte Singapore Airlines, Thai, m fl.
Se info här
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Brandten

Medlem
Ring till Tallinn och be dem leta. De är trots allt en "resebyrå" som vi numera betalar ganska dyrt för med den nya serviceavgiften SAS infört.
Good point!! Dock när jag ringde in för några veckor sedan kom jag till en kille som troligtvis endast kunde yes och no på engelska.

Looking for tickets to x

Yes.

Do you see 3 seats?

No.

Lång väntan....

Any other airlines?

No.

Typ så och allt annat än service minded med att hjälpa till att leta!

Nästa gång ska jag koka en kanna te och sätta mig i go'fåtöljen och låta de söka ordenligt från varenda flygplats i Europa!
 

anbrand

Medlem
OK, Ladies & Gentleman, sent påkommet men likväl sent påkallat dök möjligheten till mer än välbehövlig semester upp under dagarna sju. Lite sand mellan tårna och god mat. En bekant som precis som undertecknad tvekar men jag tänker hellre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna min båge.

Så, med detta sagt, innan jag ringer EB Tallin eller vad de heter (Nummer? Guld sen jag vet inte, 20 år kanske, 42 år och kan inte ;) tänkte jag fråga Er som vet bäst (1) hur att maximera en R/T till HKT / EZE med 130k SK poäng och 2-4-1 och (2) vad skulle Ni själva föredra av de två om Ni var två svenska försäljningschefer på vift ;) men som trots norr om 200 nätter ex. Skandinavien / år i 15 år känner sig tveksam.

Sry för långt abstract och kort varsel. Bäst förslag som leder till bokning vinner en målarlåda.

  • Varifrån vill du börja din resa? ARN
  • Var är din destination? HKT / EZE
  • När vill/behöver du resa ut? 14/15 Mars 2019
  • När vill/behöver du komma hem? 21/22 Mars 2019
  • Hur länge vill du vara borta? ca 6 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business / First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Har 2, 3 eller 4 st. 2-4-1men säg 1 st. och drygt 130.000 poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? Att all jag känner får leva och ha hälsan med guldkant
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

filip23

Medlem
OK, Ladies & Gentleman, sent påkommet men likväl sent påkallat dök möjligheten till mer än välbehövlig semester upp under dagarna sju. Lite sand mellan tårna och god mat. En bekant som precis som undertecknad tvekar men jag tänker hellre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna min båge.

Så, med detta sagt, innan jag ringer EB Tallin eller vad de heter (Nummer? Guld sen jag vet inte, 20 år kanske, 42 år och kan inte ;) tänkte jag fråga Er som vet bäst (1) hur att maximera en R/T till HKT / EZE med 130k SK poäng och 2-4-1 och (2) vad skulle Ni själva föredra av de två om Ni var två svenska försäljningschefer på vift ;) men som trots norr om 200 nätter ex. Skandinavien / år i 15 år känner sig tveksam.

Sry för långt abstract och kort varsel. Bäst förslag som leder till bokning vinner en målarlåda.

8 lediga C platser på LH510 FRA-EZE 15/3 och SK635 tar er från ARN-FRA kl 09:05 15/3, bara ringa in och boka
 

Canadien

Medlem
drygt 130.000 poäng

Ni kommer tyvärr bara till Nordamerika med den budgeten. Sydamerika kostar 165k och Sydostasien detsamma.

Mexico är väl då det som skulle kunna gå med LH direkt från Tyskland , men då får ni ordna med flyg till t ex Cancun från MX City separat eftersom det inte finns några Star Alliance som flyger där. Alternativt resa via US
 

palmen

Moderator
Ni kommer tyvärr bara till Nordamerika med den budgeten. Sydamerika kostar 165k och Sydostasien detsamma.

Mexico är väl då det som skulle kunna gå med LH direkt från Tyskland , men då får ni ordna med flyg till t ex Cancun från MX City separat eftersom det inte finns några Star Alliance som flyger där. Alternativt resa via US
Det står ju dock 130k poäng per person, så de borde kunna åka mer eller mindre var som helst (förutom Australien i First) med den budgeten i kombination med voucher.
 
Toppen