Senaste nytt

Söker: Award-resa Stockholm-världen

Senator

Moderator
Besökt Dubai, men kan tänka mig det om man kan få en bra flygupplevelse dit! Annars helst något nytt!

Personligen ligger Muscat, Oman högt på min besökslista. Swiss flyger dit via Dubai (tekniskt stop). Swiss Business är en helt ok upplevelse. Nordafrika/Centralafrika/Mellanöstern har en del bra sweatspots: Point charts | SAS

Swiss flyger till Nairobi och Dar es Salaam också som funkar med din poängpott.

Sen finns både Turkish och Ethiopian till en rad av dessa länder. Inga av dessa bolag är "my cup of tea" men smaken är som sagt delat.Seychellerna går att nå med nattflyg via Addis båda vägar.
 

Canadien

Medlem
Är Swiss business bättre än SAS business?

Muscat kan definitivt vara ett alternativ!
Swiss har en del rätt gamla kabiner som är slitna på A330, men SAS är så väldigt ojämna i sin service ombord så det är svårt att jämföra.
Kan jag slippa ett byte i USA tar jag hellre Swiss, är det en destination som SAS flyger direkt till så tar jag hellre SAS.
 

Senator

Moderator
Är Swiss business bättre än SAS business?

Muscat kan definitivt vara ett alternativ!

Swiss har en del rätt gamla kabiner som är slitna på A330, men SAS är så väldigt ojämna i sin service ombord så det är svårt att jämföra.
Kan jag slippa ett byte i USA tar jag hellre Swiss, är det en destination som SAS flyger direkt till så tar jag hellre SAS.

Den totala ombordupplevelsen är nog SAS lite bättre i mitt tycke med hårdvaran samt F&B. Men SAS lämnar mycket att önska gällande markupplevelsen från check-in, loungen och bagaget. Så helheten är svårare att bedöma. Just nu är check-in på Arlanda med bagage på förmiddagen ett stort skämt som affärsklassresenär.
 
Hej igen,
Kommer troligen att behöva ta med mig hela familjen trots allt! Går det att få ihop en veckas resa till Dubai för 2 vuxna, en 1-åring och en 3-åring?
Med avresa senast 2 mars? Vara borta ca 7 dagar.
 

Canadien

Medlem
Hej igen,
Kommer troligen att behöva ta med mig hela familjen trots allt! Går det att få ihop en veckas resa till Dubai för 2 vuxna, en 1-åring och en 3-åring?
Med avresa senast 2 mars? Vara borta ca 7 dagar.
Med SAS kan ni åka Business till Peking 28/2 - 6/3, ni behöver dock visum.
Till Dubai hittar jag bara med Turkish och då är det Boeing 737 så inte speciellt bekväm businessklass.
 
Alright! Uppskattar verkligen all hjälp och alla tips ni ger mig!

Hade sol och bad i sikte, men då kanske vi får skjuta lite på det. Finns det några Dubai-resor i april istället kanske?
 
Toppen