Senaste nytt

Är det problem ur stöldsynpunkt att ställa bilen på Arlandas parkeringar?

Alf

Medlem
Har parkerat min bil på de flesta av Arlandas parkeringar under 30 års tid. Har aldrig råkat ut för någon skadegörelse, inte ens när den stått på en öppen personalparkering under flera veckor. Nu har jag iof inte haft någon lyxbil som sticker ut.
 

IT-snubben

Medlem
Visst, förstår att man är mer mån om en helt ny bil men det borde påverka tjuvens val av bil för inbrott i marginellt.

Nyckeln borde väl vara att inte ha något av värde i bilen och också vara tydlig med att så är fallet. Välj en väl upplyst parkeringplats.

Klart att det finns idioter som försöker iallafall, det finns det alltid.
 

Frisk78

Medlem
Varför skulle någon göra inbrott i just din bil? För att den är ny, för att du lämnat värdesaker på sätet, olåst bil eller vad?
Jag har parkerat under T5 väldigt många gånger samt använt mig av langtidsparkering.se vid ännu fler tillfällen. Jag har haft relativt nya bilar och aldrig ens fått en repa på dem.
Din bil är förmodligen säkre på långtidsparkering i Märsta än hemma på gatan.
 

RickardG

Medlem
P53 ligger väldigt bekvämt till och är väldigt bra upplyst och övervakad. För en tvåveckorsperiod kostar det ca 400-500kr mer än Alfa/Beta och det tycker jag helt klart att det är värt för att stå under tak och med 2min gångväg till terminalen.
 
Toppen