Senaste nytt

Sir Lemons färd mot HAM

Sir Lemon

Medlem
Jag är beredd på en räkning, om det skulle vara så. Undrar bara över definitionen "någon av loungerna". Avses PP-lounge eller avses att man inte får besöka Pontus om man nyttjat Espresso House.
Jag antar att du nyttjade Amex Platinum-erbjudandet för "gratis" mat på Espresso House? Såvitt jag har förstått det så får man inte både hämta mat på EH och besöka loungen vid samma tillfälle (enligt reglerna, men jag tror inte vi har haft någon rapport kring huruvida det efterföljs).
Så du får gärna återrapportera om det dyker upp någon kostnad på ditt kort om ett tag.
 

Sir Lemon

Medlem
Undrade lite över plus-placering på rad 18 på CPH-HAM men insåg att det blev ytterligare en premiär för mig, PLUS längst bak :) ATR-maskin. Och på denna sträcka som varade strax under timman serverades GT. Logiken är inte helt solklar hos mitt favoritflygbolag. Efter att ha blivit hämtad av god vän följde 2 h biltur i regn norrut på Autobahn och en kort men god natts sömn innan frukost med äggröra och nybakad tysk salami-Brötchen. Dagen kan börja! :) Nynnar på delstatens "national"-sång. "Schleswig-Holstein, meerumschlungen....
 

Attachments

  • IMG_3808.JPG
    IMG_3808.JPG
    126,5 KB · Visningar: 214

Sir Lemon

Medlem
Hmm. Ni som har koll, smidigt att gå från ARN terminal 5 Pontus till inrikes term 4? Tänkte hinna ett stopp på broder P innan avslutande färd mot GOT. För övrigt nice hemresa från HAM med GT mot CPH trots 45 min flygning och inte 1h20. :)
 
Last edited:
Toppen