Senaste nytt

Lounge med bra frukostutbud på Arlanda terminal 5

MarcusH12

Medlem
Jag ska flyga till Manchester från Arlanda med SAS från terminal 5. Resan går sedan vidare med annat flygbolag. Resan är bokad hos det andra flygbolaget.

Flygbolaget som jag bokat resan med kan enbart erbjuda mig att köpa tillträde till Menzies Ecutive Lounge, Norrsken Lounge och Stockholm - Arlanda Lounge.
Tips om andra Lounger på terminal 5 med bra frukostutbud är också av intresse.

Det jag undrar över nu är vilket som har det bästa frukostutbudet, både i variation och kvalitet.

Måsten som jag ser det är fil, flingor, bröd och pålägg.
Men helst är jag ute efter något som påminner en bättre hotellfrukost (te, kaffe, äggröra, bacon, pannkakor, frukt osv).

Vore också bra om loungen ligger efter passkontrollen så att jag slipper stressa.
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Finns ingen loung med bra frukost på Arlanda tyvärr.
Skulle äta airside på något av hotellen om det är viktigt.

Jag ska flyga till Manchester från Arlanda med SAS från terminal 5. Resan går sedan vidare med annat flygbolag. Resan är bokad hos det andra flygbolaget.

Flygbolaget som jag bokat resan med kan enbart erbjuda mig att köpa tillträde till Menzies Ecutive Lounge, Norrsken Lounge och Stockholm - Arlanda Lounge.
Tips om andra Lounger på terminal 5 med bra frukostutbud är också av intresse.

Det jag undrar över nu är vilket som har det bästa frukostutbudet, både i variation och kvalitet.

Måsten som jag ser det är fil, flingor, bröd och pålägg.
Men helst är jag ute efter något som påminner en bättre hotellfrukost (te, kaffe, äggröra, bacon, pannkakor, frukt osv).

Vore också bra om loungen ligger efter passkontrollen så att jag slipper stressa.
 

Senator

Moderator
Tack för svaren.

Men hur står sig loungerna emot varandra vad gäller frukostutbud och kvalitet?

Dåligt
Sämre
Sämst ;)

Nej, det var inget bra svar. Nu har inte jag varit på Menzies Executive Lounge eller Stockholm - Arlanda Lounge på ett bra tag, men jag tror inte någon av dessa har "Hotel style breakfast".

På T5 börjar jag numera alltid på Pontus AMEX. Inte världens bästa, men finns bra mackor, kaffe och yoghurt. SAS Business vet jag inte, och SAS Gold är väl urvalet någon havregröt, bra med olika brödsorter, kokta ägg, och ok urval av pålägg.

Skulle vilja hävda att matutbudet överlag i alla lounger, inklusive frukost på Arlanda är ganska dåligt med undantag av Pontus AMEX som har helt ok mat. I stället för att köpa mig en på en lounge, hade jag lagt pengarna på en restaurang.
 
Vill du ha en riktigt schysst frukost gå till Pontusrestaurangen. Jag hänger vanligtvis i amexloungen men har testat frukosten i restaurangen när vi varit för många att gästa in. Äggröra med grillad levain och kallrökt lax gör de riktigt bra. Bland den bästa kallrökta lax jag käkat faktiskt.
 

Vindpilen

Medlem
+1 för Pontus.

Nu har jag bara ätit i deras Amex-lounge och även om jag tycker frukosten där är lite liten så håller den riktigt bra kvalitet precis som lunch/middag. Skulle jag vara på Arlanda och betala för frukost skulle jag lita på Pontus kök alla dagar i veckan.
 
Toppen