Senaste nytt

Sökes awardresa Stockholm - Sydney+Auckland (business/first)

Jag har en sån resa boka i Mars. Dock så går det inte, vad jag förstår, att boka Singapore First längre. Så kanske inte lika intressant. Men vår resa ser ut som följer:

CPH-SIN, Singapore Air, First
SIN-SYD, Singapore Air, Business

AKL-PEK, Air New Zealand, Business
PEK-CDG, Air China, First
CDG-CPH, SAS, Plus

Vi bokade en enkelresa SYD-AKL med Air New Zealand business. Vi får också en hel dag i Singapore. Allt honns med på 7 dagar
Nja det gå fortfarande att boka first med SQ CPH-SIN, SIN-CPH. Dock ska dom sluta flyga first den sträckan från 1/11-2019
 

robertkniv

Medlem

Canadien

Medlem
Såhär blev det nu.
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019 | Sida 8 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Avresedag är 2 jan 2020 och hemresa 24 jan 2020.
Dock kort tid i både BKK och SIN så kommer inte kunna nyttja lounger...
Tack alla som hjälp till, och vill ni lägga en liten effort på att hitta routing med lite längre layover än 1,5h så uppskattas det!
Tänk på att det också kommer tillbaka till er, i form av bilder och reserapport ;)

Trevlig bokning, jag har själv kollat på SIN-MEL-WLG men det verkar som att de bara släpper 2 platser i Business på den sträckan så det enda som verkar funka med större familj är SIN-SYD och BKK-AKL och vice versa.
 
Såhär blev det nu.
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019 | Sida 8 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Avresedag är 2 jan 2020 och hemresa 24 jan 2020.
Dock kort tid i både BKK och SIN så kommer inte kunna nyttja lounger...
Tack alla som hjälp till, och vill ni lägga en liten effort på att hitta routing med lite längre layover än 1,5h så uppskattas det!
Tänk på att det också kommer tillbaka till er, i form av bilder och reserapport ;)

Nu vet jag inte vad du har för flygtider men jag boka
SQ282 AKL-SIN - Boeing 777-300ER - Business
SQ346 SIN-ZRH - Airbus A380-800 - Business
Och då kommer jag till Singapore på morgonen, ca 06, Med nästa flyg runt midnatt så jag får hela dagen i Singapore.
Om du kan posta flightnr kan jag kolla lite nogare :)
 

robertkniv

Medlem
Nu vet jag inte vad du har för flygtider men jag boka
SQ282 AKL-SIN - Boeing 777-300ER - Business
SQ346 SIN-ZRH - Airbus A380-800 - Business
Och då kommer jag till Singapore på morgonen, ca 06, Med nästa flyg runt midnatt så jag får hela dagen i Singapore.
Om du kan posta flightnr kan jag kolla lite nogare :)

Ah, det låter ju najs. Då har man en heldag i Singapore.
Vet inte om hon jag pratade med i Tallin inte var så energisk, men frågade ev. andra flighter med längre layover i Singapore men hon hittade inget.

SQ248 + SQ362 är det jag har bokat nu
 
Last edited:
Du får inte ha stopp som är mer än 24h så du måste åka innan 22:45 dagen efter.
Ett alternativ som jag hittar är att åka
SIN-BKK med t.ex TG410 som avgår 2100 sen ca 3h på BKK innan BKK-ARN med TG960.

Hittar inga platser på awardfares iom att de är struligt att hitta för thai och Singapore men värt att ringa in om du nu skulle vilja åka den här vägen :)
 

robertkniv

Medlem
Ändrar bokningen lite.
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019 | Sida 9 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Fick till First från FRA istället för Buisness från ARN.
Dock blir antalet stopp lika då ARN-BKK skulle ner o tanka i HKT. Total flygtid utresa blir ca 12h längre, men då är det även 11h layover i BKK istället för 1h som tidigare...
Samt öppnat upp för att ändra igen till Lufthansa och FCT om det kommer upp tillgänglighet.

Hemresan ändras också lite, flyger från AKL istället för WLG, då får vi 17h i Singapore också att utforska lite.
Kostade lite avgifter så är väl lite surt att man inte fick till detta från början, men men man ska inte klaga. Ser det också som en liten läroprocess, sjukt nyttigt att få söka ut resor via expertflyer m.m. och sedan även hur/vad som man kan säga till Tallinn för att verkligen få dem att hitta.
Har pratat med olika varje gång och det är tydligt att alla inte är lika entusiastiska och "kreativt hjäpsamma".

Mitt tips är att alla förslag som de ger ska man fråga om alternativ till (på ett artigt sätt, de vill ju faktiskt hjälpa till ändå). Har man ett önskemål och de hittar något som passar, så säger dom det. Men det som inte sägs då är vad det kan finnas för andra alternativ som skulle kunna vara ännu bättre. Så fråga om andra möjligheter/alternativ till varje förslag har jag märkt varit ganska nyttigt.
 
Last edited:
Toppen