Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Senator

Moderator
Alright, Det skulle just bli min nästa fråga.

Tack för klarifikationen, då kan man alltså fortsätta njuta av frukost när man väntar på att bagaget ska lastas av.

Nja... det ryktas om att det kommer kräva en utresa och inte en ankomst hos Pontus. Är det 100% bekräftat nu?
 

Carlos

Medlem
När hände detta?

För de som är undrar vad de nya termsen angående Centurion Lounge är så fick jag detta på mailen imorse av Amex USA:

Access to The Centurion Network
Policy Changes effective March 22, 2019
NOTE: FOR PLATINUM CARD MEMBERS ONLY
The Centurion Lounge is a day of departure lounge. We will not admit arriving PlatinumCard Members with boarding passes for flights that have just landed. We will admit PlatinumCard Members with layovers or connecting flights who produce proof of connecting flight.
We will not admit PlatinumCard Members more than 3 hours before the departure time on the PlatinumCard Member’s same-day, confirmed boarding pass. This does not apply to PlatinumCard Members with a connecting flight.
We will admit children under 2 years of age free of charge, provided an accompanying parent or guardian is able to produce a “lap infant” boarding pass or proof of age.
 
Det var de tiderna jag hade läst, och därav min fråga då man så bestämt stängde kl 21.30 igår.

På Loungens meny står det att det är öppet 10:00 fram till en timme innan sista avgång för lunch- och middagsservering. Jag blev dock nekad inträde strax efter 9 en måndag kväll för nån vecka sen. Sista flighten med SAS från T5 var då schemalagd att lyfta 22:30. Orkade inte bråka utan gick till SAS Guld istället.
 

Hafermann

Medlem
Märkligt. Så här står det på LoungeBuddy, som brukar överensstämma mycket bra med loungernas öppettider.

Hade inte varit så dumt med en skylt vid ingången med tydliga öppettider.

6D93D5DF-0129-4D3B-98E7-80B57884CC87.jpeg
 

palmen

Moderator
När hände detta?

För de som är undrar vad de nya termsen angående Centurion Lounge är så fick jag detta på mailen imorse av Amex USA:

Access to The Centurion Network
Policy Changes effective March 22, 2019
NOTE: FOR PLATINUM CARD MEMBERS ONLY
The Centurion Lounge is a day of departure lounge. We will not admit arriving PlatinumCard Members with boarding passes for flights that have just landed. We will admit PlatinumCard Members with layovers or connecting flights who produce proof of connecting flight.
We will not admit PlatinumCard Members more than 3 hours before the departure time on the PlatinumCard Member’s same-day, confirmed boarding pass. This does not apply to PlatinumCard Members with a connecting flight.
We will admit children under 2 years of age free of charge, provided an accompanying parent or guardian is able to produce a “lap infant” boarding pass or proof of age.
Var väl förra veckan som det trädde i kraft att man inte längre kommer in med ankommande boardingkort på Pontus loungen.
 
Det kan ju vara så att öppettiderna är till 22 men köket för loungen stänger en timme innan.

Det skulle dock kunna vara tydligare.
 

Attachments

  • 20190206_141933.jpg
    20190206_141933.jpg
    30,7 KB · Visningar: 312

Hafermann

Medlem
Det kan ju vara så att öppettiderna är till 22 men köket för loungen stänger en timme innan.

Det skulle dock kunna vara tydligare.
Min egen erfarenhet förra veckan var att jag anlände ca 21.15, fick mat snabbt och en kvart på mig att avsluta.
Återigen, fick ett vänligt bemötande och mat. Dock hade det varit bra med ett tydliggörande vid entré vad som gäller.
 

FFlash

Medlem
På Loungens meny står det att det är öppet 10:00 fram till en timme innan sista avgång för lunch- och middagsservering. Jag blev dock nekad inträde strax efter 9 en måndag kväll för nån vecka sen. Sista flighten med SAS från T5 var då schemalagd att lyfta 22:30. Orkade inte bråka utan gick till SAS Guld istället.

Såhär har det alltid varit ochnjag besökt loungen ofta mellan kl 21-22. De börjar städa och stänga 21-tiden about och enligt deras ”regler” skulle de hålla köket öppet tills 21:30 och restaurangen till 22 men det som i praktiken enligt mig är du får bara en räkmacka från kylen efter kl 9 och kommer du så sent som 21:30 så kanske ger dom dig bara räk/köttbullemackan med dig i papperspåse och hänvisar snällt ut och stänger.
 
Toppen