Senaste nytt

RyanAir flyger hem tomt plan, lämnar passagerare i Kroatien (14/9-12)

seat56f

Medlem
Last edited:
Om man betalar 200 spänn eller kanske så lite som 10 kr, kanske är sånt här man får räkna med då? Jag är bara så less på alla gråta-ut-i-aftonbladet reportage om Ryanair. Ungefär som med folk som går på alla "en släkting har dött och lämnat 1 miljard åt dig"
tragiskt...
 
Som Seat56f sägerså saknas det ju lite trovärdiga upgifter. Det finns alltid några passagerare som inte fattar vad som sägt och sedan över reagerar. Det är även alltid de som hamnar i pressen.

Vädret kan man sällan göra något åt så att ryanair vände planet är helt förstårligt. Förvånad nästan om de ens startade för man brukar ha ganska bra koll på hur vädret ska bli på desinationen.

Troligen väntade ground service på besked från ryanair när folk började ringarunt och ta saker i egna händer. Det finns ju regler som måste följas för ett flygbolag....ALLA flygbolag.
 
Jag tycker faktiskt MOL har rätt som tycker Ryanair passagerare är korkade som åker till flygplatsen UTAN utskrivet boardingkort! Hur svårt kan det vara? Många som agerat korkat snyftar sen i A-bladet.
Boka i god tid, betala lite mer så kan man resa prisvärt med LH, SK, KLM, BA etc
 

erc

Medlem
Last edited:

Alf

Medlem
Kört tomt? Det är något som inte stämmer här...

Som om Ryanair skulle flyga med tomma flygplan? Njae...?

Det var väl ordinarie flight FR5131 från NYO till RJK som vände tillbaka till NYO?

Skulle också tro det, Rajjan kör inte med några tomma plan åt något håll. Uselt att inte ta hand om dom strandsatta, men allt som stårvi tidningen brukar inte vara sant. Det är i alla fall bättre att dom följer regelverket och inte landar i vind som överstiger deras maximum.
 

Roger J

Medlem
Jag har respekt för att det kan vara svårt att snabbt ta hand om passagerare på en flygplats där man inte har egen personal, men detta var ju Ryan Airs vanliga flygplats (inte en massa passagerare som hamnat på en udda flygplats efter diversion). Låt oss säga att det var SAS, KLM eller någon annat traditionellt bolag, då hade de väl fixat hotell och sedan en ny flight eller nya biljetter med någon annan. Men det hade inte löst sig på fem minuter, risken är att någon gråtit ut i Aftonbladet även då.
 
Toppen