Senaste nytt

Snabbaste vägen till Guld/Platinum Le Club Accor

Det verkar som att jag är ganska ensam med att ha fått guldstatus endast till 2019-12-31 (Ibis Business-kortet gäller till 2020-01-31).

Lärdomen är väl att inte skriva upp sig den 1:a januari, utan låta det gå ett par dagar in i det nya året...

Ingen fara, om jag håller de bokningar jag har planerat i år kommer jag uppnå guld på "riktigt" under 2019, och då ha det hela 2020 av det skälet.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Någon annan som fått det här erbjudandet?


Le Club AccorHotels and Business Plus would like to reward your loyalty with this exclusive offer:

sign up for a Business Plus card or renew your existing card before 31st March 2019, and we’ll give you 800 Rewards points.

Plus, on completing a stay before 15th May 2019, we’ll give you an additional1,200 Rewards points bonus, making a grand total of 2,000 Rewards points!
 

MTheC

Medlem
Kommer sakna 9 nätter till Platinum när året är slut räknade jag ut nu...värt att satsa på det?
Beror ju på resemönster och vilket värde du sätter på det. Jag använder Accor mycket i Asien och är nöjd med det där men 9 nätter är ganska mycket och jag hade nog inte lagt några stora pengar på att nå Platinum-status (osäker om det kommer vara lika bra när de inför 2 nivåer över Platinum också). Om du däremot ändå har nätter som du behöver bo någonstans är det ju kanske värt att bo med Accor då för att nå det.
 
Beror ju på resemönster och vilket värde du sätter på det. Jag använder Accor mycket i Asien och är nöjd med det där men 9 nätter är ganska mycket och jag hade nog inte lagt några stora pengar på att nå Platinum-status (osäker om det kommer vara lika bra när de inför 2 nivåer över Platinum också). Om du däremot ändå har nätter som du behöver bo någonstans är det ju kanske värt att bo med Accor då för att nå det.
Sant. Bor ju mest på Ibis utan möjlighet till lounge eller uppgradering så ganska värdelöst med Platinum skulle jag säga. Får ändå bra recognicion som Guld på Ibis utanför Europa tycker jag

Skulle gratis frukost på Ibis bli en förmån som Platinum så skull jag ha satsat på det. Det har ju Hilton för Guld tom på Garden inn (hoppas Accor lyssnar nu).
 
Toppen