Senaste nytt

Thai Airways i första klass mellan Haneda och Bangkok?

Bryant

Medlem
Som en del av er säkert vet så har jag en billig biljett till Tokyo. Beroende på om jag får semester så hade jag tänkt att göra något kul i flygväg när jag ändå är i Asien. Det kommer mest troligt att ställas en hel del frågor av mig i förberedande syfte :). Här kommer en: Jag tänkte nyttja *A "låga" uttag för C och F resor inom Asien och tittar på sträckan Tokyo - Bangkok. Jag har nu httat en plats i TG's FIRST mellan Haneda och Bangkok. Flygplanstypen är 777-300ER och kostar 40000 UnidedMiles. Kommer jag att få en trevlig upplevelse eller ska jag satsa på att flyga i C via X med andra bolag för att komma till BKK? Jag har aldrig flugit FIRST tidigare och får här möjligheten att testa det i dryga 7h för 5000:-.


Edit: Postade fel, denna post skall flyttas till Staralliance forumet
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag rekommenderar inte THAI flyg från Tokyo Haneda(HND) till Bangkok(BKK) pga tidtabell.
Den avgår HND 00:20 och landar BKK 04:50.

Personligen föredrar jag TG677 från Tokyo Narita(NRT) som avgår 16:55 och anländer BKK 21:25.
Den flighten är också opererad av B777-300ER som är leased från Jet Airways och har Suite.
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Thai i FIRST mellan Haneda och Bangkok?

Aj det missade jag, tack. ! Trodde den gick 12:20 på dagen! Det gäller att läsa ordentligt:).
 

Magino

Medlem
Själv skulle jag ha svårt att motivera 40.000 miles för en resa i F mellan NRT-BKK med TG. Det är ingen caviar ombord, inte lika stor måltid som på längre flyg och loungen på NRT är sämre än på BKK. Visst du får dompa och otard extra samt en som möter dig i BKK för att slussa dig igenom passkontrollen, men själv skulle jag hellre göra flighten åt andra vägen
Har du mer tid och lite fler United miles skulle jag flyga F till NAN (detta via BKK, SYD och AKL) och C eller F tillbaka.
Kostnad
NRT-NAN i F 35.000 miles
NRT-NAN i C 20.000 miles
 

Bryant

Medlem
Tack! Det var sådana här inputs jag var ute efter. De datumen jag är på plats finns det inga C eller F platser till NAN.
 
Toppen