Senaste nytt

CES 2019 (och en massa (?) annat) - semi live

Dagen efter.

Morgonen bjöd på:
Frukost på IHOP (så gick det med den tanken om nyttig frukost).

2019-01-12 10.42.52.jpg

2019-01-12 09.24.50.jpg

2019-01-12 09.41.26.jpg

Efter det svängde vi in på vid vi trodde var en vapenaffär, som inte såg alls mycket ut för världen, och det visade sig att det bara var ännu en shooting range (finns gott om dessa i Vegas), där man kunde prova olika vapen.

2019-01-12 10.45.44.jpg

Eftersom vi ändå tänkt göra något sånt passade vi på när vi ändå var där.
Jag provade en MP5 och en Scar. Började med den senare.

2019-01-12 10.54.58.jpg

2019-01-12 11.27.20.jpg

2019-01-12 11.28.30.jpg

Det var bland det roligaste jag har gjort på länge. Väl värt pengarna.

Resten av dagen bjöd på:
Shopping på Las Vegas outlet center, samt fortsatt shopping på andra ställen.
Körde sen tillbaka till hotellet och lämnade bilen, för att gå bort och äta kvällsmat på Gordon Ramsey Burger.
Vi fick köa i kanske 20 minuter innan vi fick komma in och får ett bord. Inte så farligt länge. Och oavsett vilket så var det väl värt längtan, då det utan tvekan var mitt livs godaste hamburgare.
MYCKET gott!!

2019-01-12 19.08.58.jpg

2019-01-12 19.14.06.jpg

2019-01-12 19.48.41.jpg

Sen blev det mera gambling. Vi hade tänkt åka till Downtown/Freemontstreet för lite oldschool-känsla men vi orkade inte så vi höll oss på Harrah´s hela kvällen och spelade Craps. Roligt!! Gick bra ;)
 

Spenlol

Medlem
Om ni vill vara riktigt onyttiga (och äta så ni spricker eller få smisk) och ändå är på Freemontstreet så kan jag rekommendera Heartattack Grill.
Inte dom godaste burgarna man ätit men helt klart godkända men framförallt en kul grej att få äta i patientrock och bliv servad av "sjuksköterskor/doktorer".
Körde på en dubbel med pommes och det är nog det mättaste jag varit i hela mitt liv men är ni storätare så finns det ända upp till 8 kött att välja :)
 
Om ni vill vara riktigt onyttiga (och äta så ni spricker eller få smisk) och ändå är på Freemontstreet så kan jag rekommendera Heartattack Grill.
Inte dom godaste burgarna man ätit men helt klart godkända men framförallt en kul grej att få äta i patientrock och bliv servad av "sjuksköterskor/doktorer".
Körde på en dubbel med pommes och det är nog det mättaste jag varit i hela mitt liv men är ni storätare så finns det ända upp till 8 kött att välja :)
Intressant att du skriver det där.
Jag ska återkomma till något liknande längre fram, när jag ska berätta om idag ;)

Men tack för tipset!
 
Sista dagen i Vegas:

Vi hade ställt klockan på tidig väckning då vi skulle ha en LÅNG dag i bilen.
Checkade ut och passade då på att påpeka att hotellets avloppssystem var under all kritik då vi HELA tiden vick stopp i toan. Grannarna verkade också ha samma problem och verkade halvt hysteriska då det tydligen krisade där på morgonen. Likaså hade vi synpunkter på att kylen inte funkade så att vår dry... eeh... mat (fika)... var varm och tråkig.
Receptionisten brydde sig inte märkvärt men sa att han "väl kunde ge oss lite extra poäng om vi ville..."
V: It wont help me shit! vilket var lite roligt eftersom poängen var mina och han dessutom fick in den andra betydelsen i meningen, varpå receptionisten svarade: No, I can´t help you with that.
Rolig, men samtidigt tråkig receptionist.

Hur som helst så fortsatte vi på gårdagens påbörjade trend med frukost på Ihop. Förödande för kroppsformen. Visst... gårdagens stegräkning slutade på 15.600 steg, så en onyttig frulle (och middag) var kanske inte hela världen, men dagens biltur skulle innebära ett väldigt lågt antal steg. Vi skulle nämligen köra Las Vegas - Sacramento, via Death valley.

Vi kom iväg 8 minuter före planerad avfärdstid och sen var det bara att köra på.
Death Valley böd oss på makalöst vackra vyer.

20190113_100502.jpg

20190113_121511(0).jpg

20190113_123236.jpg

20190113_160424.jpg

Något som var väldigt roligt var att jag hade berättat för V om Red- och Green flag som hålls några gånger per år, och att det hade varit roligt att åka ut i öknen och bevittna det någon gång.
Ungefär två timmar senare hörde vi ljudet av ett stridsflygplan.
Vi befann oss ganska högt upp på ett berg, så vi stannade och gick ut.
Såg inget.
Men...
DÄR!!! Där är två plan!!
Jag slet upp kameran och försökte få ett par bilder. Det var inte lätt men något blev det iaf.

IMG_0120.JPG

IMG_0114.JPG

IMG_0102.jpg

IMG_0098.JPG

Efter ytterligare 3 timmar hörde vi en helikopter.
Jag tittade upp ur takluckan och såg någon form av attack-helikopter flyga förbi.
Häftigt!!

Det blev en 12 timmar lång dag i bilen men till slut var vi framme på i Sacramento, på hotell Best Western, John Jay Inn - där vi tog kväll.
 
Två saker:

1. Det var alltså inte Red/Green flag när vi åkte genom Death valley. Varför jag ens drog upp det var för liknelsen med stridsflyg i öknen.

2. Det är enormt frustrerande när man i efterhand ser sina stavfel/syftningsfel eller liknande - här i forumet - och det har gått för långt tid för att man ska kunna ändra.

Ville bara säga det :p

Fortsättning följer...
 
Hotell Best Western John Jay Inn, Sacramento, CA

20190114_083513.jpg

Innan den här resan har jag nog aldrig bott på ett BW-hotell.
Jag hade inte gjort någon som helst research innan, annat än kollat betyget på tripadvisor, så jag var kanske lite naiv när jag förväntade mig vad jag skulle komma till för typ av hotell.
Jag var bara mån om att hålla mig under en viss snitt-kostnad på resans hotell, samt boka inom en kedja där jag kan samla poäng till framtida resor. 4+ på Tripadvisor borde borga för någon storts standard iaf.
Nu låter det kanske som om jag ska såga hotellet vid fotknölarna. Det ska jag inte.
Men!
Samtliga tre hotell såhär långt ligger en bit ifrån Radisson Blu Waterfront om man säger så ;) Så även detta.

Så egentligen borde jag kanske ta på mig andra glasögon när jag recenserar den här typen av hotell än andra. Annars blir det lite som att jämföra äpplen och päron.

Om jag ska ta det här hotellet för det motellet det faktiskt känns som (precis som dom två tidigare), så var det här helt ok. Rent och fritt från ohyra ;)
Det hade samma instängda lukt som ofta finns på den här typen av hotell, men annars var det inte så illa. Vi skulle ju ändå bara sova - och sova det kunde vi - efter tolv timmar i bilen.
Haha... jag hör hur det låter.

Morgonen bjöd på frukost i hotellets frukostmatsal. Jag gav efter och gjorde mig en våffla, då utbudet var snarlikt McCarran Inn´s dito och jag inte ville gå hungrig ännu en förmiddag.

2019-01-14 07.46.30.jpg

20190114_074210.jpg

2019-01-14 07.40.46.jpg

Efter frukosten var det bara att checka ut och åka vidare. Först på schemat stod ett besök på Fasteners inc. Himmelriket för en verktygsnörd for mig (och V).
 
Näst sista dagen.

Som sagt... Verktyg it was.
Körde ett par kvarter bort till Fasteners inc. och gick några långa varv i butiken.

20190114_084659.jpg

20190114_085311.jpg

20190114_085813.jpg

Körde sen vidare mot San Francisco, men stannade lite här och där på vägen.

Jag nämnde tidigare att jag skulle återkomma till det "" skrev om Heart attack grill...
Vi stannade på ett ställe i Vacaville, för att handla lite presenter till dom där hemma. Eftersom vi började bli hungriga och under inga som helst omständigheter var beredda att bryta en mycket framgånsrik trend, valde vi att googla oss fram till en bra burger joint. Valet föll på Best Burger och vi rullade dit.
Väl på plats hittade vi snabbt varsin favorit. V:s val föll på en burgare som visade sig vara ett riktigt monster.

20190114_122517.jpg

Vi började garva och tog kort på burgaren, när en äldre man en bit bort vände sig om och sa:
- Jag kan ta kort på DIG sen när dom lyfter in dig i ambulansen efter att ha ätit den där!!
Appropå heart attack alltså ;)

Efter maten åkte vi vidare och snart närmade vi oss SF.
Körde till hotellet och lämnade alla väskor innan vi körde en runda där jag tänkte visa V några av San Franciscos sevärdheter.

20190114_170733.jpg

20190114_170547.jpg

20190114_171240.jpg

2019-01-14 17.42.18.jpg

När det kommer till Golden Gate, brukar jag svänga av mot Sausalito efter brons norra fäste, köra under 101:an och sen upp på kullen/berget, där man en bit upp kan få riktigt fina vyer över bron. Problemet var bara att den vägen var avstängd, due to the government shutdown. Det var likadant i Death Valley. Nästan alla vägar var avstängda av samma anledning. Synd.

Hur som helst...
Efter sevärdheterna gav vi oss in mot downtown igen för att se om det beryktade förfallet av staden stämde. Så mycket kan jag säga att det vi såg räckte för att välja att stanna i bilen och beskåda eländet på säkert avstånd. Otroligt tragiskt hur man kan låta det gå så långt.
Tidigare har man haft stora problem men missbrukare och uteliggare som uträttar sina behov, slänger använda kanyler på gatorna, gör inbrott i bilar och ställer till med annan skit överallt inne i stan. Det första har man försökt avhjälpa genom att placera ut baja-major lite överallt. Oklart om det har hjälpt.
Klart var dock att dom har mycket kvar att jobba med.

Efter ännu en lång dag i bilen begav vi oss mot hotellet och tog kväll.
 
Last edited:
Best western Grosvenor airport hotel

Fjärde och sista hotellet för resan.
Jag får nog ändå säga att hotellen blev bättre och bättre och det här sista var alltså det bästa.

20190115_115751.jpg

Det här är ett typiskt flygplatshotell, beläget väster om SFO.
Jag hade bett om ett rum högt upp med fönster mot flygfältet och det var precis vad vi fick.
Det var ganska disigt men man såg ändå ankommande flygplan som idag landade på bana 19 samt startade på bana 10. Vet inte om både R och L användes då det kändes som att det var ovanligt låg aktivitet på SFO. Det brukar ju vara såväl paralella starter som landningar men nu var det inget av det, och det kändes glest mellan flighterna.

20190114_161609.jpg

Hur som helst så var hotellrummet ljust och rent.
Även lobbyn var lite större och öppnare än dom andra hotellen.

20190115_121805.jpg

20190115_121814.jpg

20190115_121809.jpg

Vad gäller frukosten så var den lik dom andra, om än något bättre.
Det var det vanliga... våfflor, munkar, vitt bröd, olika flingor, korv, äggröra, samt mängder med marmelad, saft, juice osv. Ni vet...

Jag hade vid incheckning bett om sen utcheckning och det var inga som helst problem.
Skönt att slippa ha med sig väskorna i bilen hela dagen, med hänsyn till risken för inbrott.

Personalen var över huvud taget trevlig och kändes proffsig. Välkomnande :)
 

Spenlol

Medlem
Grymt kul att följa tråden och grymt kul att ni pangar av LA, Vegas och SFO på 5 dagar. Creddigt! ;)

Några funderingar som du kanske kan svara på när du har tid och uppkoppling.
- När kom ni fram till Vegas (ungefär)?
Jag hade tänkt att bränna av det viktigaste i LA samma dag som vi landar + köra till Vegas men det kanske är lite väl optimistiskt tidsmässigt. LA ger jag inte mycket för men man (polarn dvs) kanske bör ha fått se åtminstone skylten, Beverly Hills och kanske Rodeo Drive

- Kändes det stressigt med bara 2? dagar i Vegas eller var det okej (iom att ni åkte den 3e om jag läser rätt)?
- Var det tidsåtgången som fick er att skippa Grand Canyon (som jag skulle säga är bland det ballaste jag sett)?
 
Toppen