Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Karibien, Lufthansa/SWISS, från ca 20.000kr

Senator

Moderator
Vänner,

Skenet bedrar, verkar kanske inte som världens deal men "the devil is in the detail": Det finns några lysande förmåner med dessa..

Jag har hittat Nassau, Aruba och Curacao till samma pris

ÄNDRAT 2019-01-17 då Austrian är dyrare

Flygbolag: Lufthansa, SWISS (Lufthansa, LX)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P, Z, D
Fare basis:
PNCLE LH P Round-Trip 13608(SEK) B V / 12M
ZRCLE LH Z Round-Trip 16208(SEK) B -- / 12M
DFFLE LH D Round-Trip 19848(SEK) B -- / 12M

Pris: Alla priser är frånpriser exkl. skatter per person.
Skatter/avgifter: Uppskattas till 5.000kr per person
Förköpskrav: 72 timmar
Min/Max stay:
P-klass 6 dagar eller lördag/söndag regel
Z-klass, no minimum stay
D-class, no mimimum stay
Köpa senast: Hittar inget sådant
Gäller för utresa:
Gäller för hemresa: --
Stopover:
P-klass: ja mot €75, en per väg ok
Z-klass: ja mot €75, en per väg ok
D-klass; unlimited
Återbetalning:
P-klass: nej
Z-klass: ja mot €250 i avgift
D-klass: Gratis
Ändring:
P-klass: ja, kostar €250
Z-klass: ja kostar €250
D-klass: gratis

Ok, vad är det som är så brilliant här?
1. Inga krav på helg. Ping
@Canadien
2. Det är alltså 17.000kr billigare att åka ner till Nassau och vända med D-klass än ARN-NYC
3. Z-klass utan lör/sön krav till NYC kostar 13.000kr mer
4. Den optimala tjänsteresan där helgen går åt ett besök till Nassau, Aruba eller Curacao.
5. Det går att boka American till Karibien: flera alternativ

Det här är för mig en lysande deal. Nu kan jag åka över en måndag eftermiddag. Ha hur många stop som helst, vända i Nassau innan jag åker hem torsdag, eller fredag. Och det kostar mellan 13.000 - 17.000kr mindre.

Routing: Chicago (ORD) är så långt väst jag har sätt. Annars är det alla LH/LX/UA/OS/AC gateways öster om ORD: BOS, PHL, EWR/JFK, IAD, CLT, MIA, MCO, YYZ, YUL, YOW.. missar säkert några.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Går dessa bra att ha i US eller är det endast i Europa? Väldigt trevligt med kort förköpskrav och ingen minimum stay på Z o D, måste uppmuntras med ett par bokningar :)


Edit ser nu att du skrev obegränsat stops på D, och i US/CA Perfekt!

Precis. Jag lägger till routingregler ARN-NAS i P-klass:

Lufthansa
/VIA THE ATLANTIC/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/LON/GVA/
FRA/DUS/CGN-LH-YYT/YTO/YOW/YMQ/YHZ/WAS/PHL/NYC/DTT/CLT/
CHI/BOS-UA/LH/AC-MIA-UA/LH/AC/AA-NAS
2. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/LON/GVA/
FRA/DUS/CGN-LH-YYT/YTO/YOW/YMQ/YHZ/WAS/PHL/NYC/DTT/CLT/
CHI/BOS-UA/LH/AC-YYT/YTO/YOW/YMQ/YHZ/WAS/PHL/NYC/DTT/CLT/
CHI/BOS-UA/LH/AC-NAS
3. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/LON/GVA/
FRA/DUS/CGN-LH-PTY/BOG-LH/CM/AV-NAS
Mao, det går att åka via Panama och Bogota också ;)

Swiss
/VIA THE ATLANTIC/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/
CGN-YYT/YTO/YOW/YMQ/YHZ/WAS/PHL/NYC/DTT/CLT/CHI/BOS-UA/LX/
AC-MIA-UA/LX/AC/AA-NAS
2. STO-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/
CGN-YYT/YTO/YOW/YMQ/YHZ/WAS/PHL/NYC/DTT/CLT/CHI/BOS-UA/LX/
AC-YYT/YTO/YOW/YMQ/YHZ/WAS/PHL/NYC/DTT/CLT/CHI/BOS-UA/LX/
AC-NAS
3. STO-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/
CGN-PTY/BOG-LX/CM/AV-NAS

Jag kommer editera första inlägget då Austrian (OS) kostar mer. Det är Lufthansa och Swiss.
 

Senator

Moderator
Hittar inte dessa alternativ på LH hemsida. Pris exkl skatter?

Pris excl skatter. Hittar dessa på ITA Matrix och du behöver nog se till att det finns UA inventory på dina flighter via ExpertFlyer. Det är svårt att hitta platser i P och Z med United till Karibien har jag märkt.
 

Senator

Moderator
Jag har fått lite frågor via PM hur man bokar detta. Jag föreslår som @Dr. Miles att ställa dom här eftersom flera kanske undrar på samma sak.

1. Börja med ITA Matrix
2. NAS och AUA flyger United frekvent. Inte CUR. Vet inte hur Air Canada ser ut
3. Om du skall boka med American legs så är det I-klass som gäller för P och Z, D-klass är I eller D på American
4. Du kan boka via Lufthansa.com efter du har kollat alla segment DOCK EJ American segment eller Avianca via BOG
5. Som vanligt är ExpertFlyer bästa verktyg att sätta ihop segmenten. Antingen boka via Lufthansa.com eller ring in beroende av vilka bolag du använder till Karibien (alltså American och Avianca måste ringas in)
 

Senator

Moderator
Då har jag köpt min första resa med dessa. Min sambo ställde frågan lite överraskande "vart skall vi åka över nyår"? Jag trodde hon ville vara hemma i år o_O Lite sent ute, så vi researchade lite om alla Hiltonhotell i Karibien och Mexico för att leta bästa värdet. Efter en del sökning kom vi fram till Aruba var bästa alternativ för oss med tanke på Mini-Senator:
Hilton Honors Power Up September 9-Januari 5 | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det blev D-klass ut och Z-klass hem. Rutten blir
ARN-ZRH med Swiss
övernattning (vi väljer det så)
ZRH-JFK med Swiss
övernattning i NYC (också vårt val)
EWR-AUA
10 nätter på poäng
AUA-EWR
två nätter och två arbetsdagar för er korrespondent
JFK-ZRH-ARN

Nu skall jag försöka uppgradera ZRH-JFK och JFK-ZRH med en mix av M&M, PartnerPlus företagsprogram och cash.
 

squeezen

Medlem
Då har jag köpt min första resa med dessa. Min sambo ställde frågan lite överraskande "vart skall vi åka över nyår"? Jag trodde hon ville vara hemma i år o_O Lite sent ute, så vi researchade lite om alla Hiltonhotell i Karibien och Mexico för att leta bästa värdet. Efter en del sökning kom vi fram till Aruba var bästa alternativ för oss med tanke på Mini-Senator:
Hilton Honors Power Up September 9-Januari 5 | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det blev D-klass ut och Z-klass hem. Rutten blir
ARN-ZRH med Swiss
övernattning (vi väljer det så)
ZRH-JFK med Swiss
övernattning i NYC (också vårt val)
EWR-AUA
10 nätter på poäng
AUA-EWR
två nätter och två arbetsdagar för er korrespondent
JFK-ZRH-ARN

Nu skall jag försöka uppgradera ZRH-JFK och JFK-ZRH med en mix av M&M, PartnerPlus företagsprogram och cash.
Snyggt!
Vad blev den slutliga kostnaden då?
 
Toppen