Senaste nytt

Öka min poängintjäning, några tips

Berguv

Medlem
@Canadien : Måste glatt erkänna att jag missat de kampanjerna som ger 10000 per tre dagar, var bara medveten om kampanjen under Maj och då kostade Avis rejält mer än Hertz när jag behövde bilar så jag valde att hålls nere kostnader i cash ist.
 

Capa

Medlem
Lånar denna tråd för jag tror att mitt inlägg hämnade lite fel under en hyrbilskampanj.

Känns lite tomt nu efter alla 10K hyror med Avis förra året.. :(. Funderar på om man skulle boka 3st i den nuvarande 5K kampanjen (hyra tom sista maj). Snabbsök via webbsidan ger att hyror på Klarabergsgatan i vår ligger mellan 800 och 1000kr för 3 dagar.. Om man då inte behöver bilen så är det 0,16-0,20 öre / poäng. Känns inte värt besväret. Då kan man ju lika gärna köpa poängen av SAS för 20 öre och få lite extrapoäng via Amex. För mig är det uppenbart att det inte finns några lågt hängande frukter längre, utan man får gneta via SAS webbshopping och lite annat smått och gott. Men klart är att det inte alls blir samma utväxling som fjolåret, det kan jag nyktert konstatera :(. Om det fanns något enkelt sätt att "köpa" poäng för 15öre styck skulle jag nog vara beredd att göra det. Billhop/Betalo i all ära men du måste upp i en ansenlig mängd fakturor för att det ska generera poäng i paritet med föregående års Avis "10K" hyror. Med Amex premium närmare bestämt fakturor för 66K för att nå 10K poäng. Det är inte helt lätt. Manufactured spend ger jag inte mycket för heller (SKV betala till sig själv etc.). Ladda revolut och betala till SKV i batcher om 10K var någon inne på häromdagen. Hmm. Eller bara att invänta nästa kampanj då man kan köpa poäng direkt av SAS för 15% rabatt? Någon klok medlem har en gång sagt att man aldrig ska köpa poäng av moderskeppet. Jag är beredd att hålla med, men vad gör vi nu?? Börja värva mer folk till Amex kanske? :). Tar gärna emot inspel på detta. Finns det något uppenbart som jag missar? Förstår också att det inte finns några gratisluncher men som sagt, jag värderar poängen något högre än 10 öre, så är beredd att betala 13-14-15 öre per poäng, lite beroende på arbetsinsatsen. Men man måste ju kunna få in en chunk med poäng (50K?), gnetandet med 100p hit och dit gör man ju alltid, per automatik, ändå. Jag syftar mer på de större poängposterna.
 

Berglund

Medlem
Någon klok medlem har en gång sagt att man aldrig ska köpa poäng av moderskeppet.
Det här är ju min gamla käpphäst!
Aldrig aldrig köpa poäng direkt av Moderskeppet.

Om SAS är beredda att sälja poängen till dig för 20 öre styck, då är värdet bevisligen mindre. På samma ämne skall man aldrig gå på någon ”deal” där poängpriset hamnar över 20 öre, då blir man lurad två gånger om! Det jag möjligen, i undantagsfall och mycket motvilligt kan gå med på - är att köpa något sista tusental poäng som man fattas för att kunna boka en resan som man vill ha.

Det finns fortfarande sweet spots, det gäller bara att hitta dem!
 
Låter som du gjort allt rätt med dom kända tricken på maximal intjäning som finns i boken.

Bara att sniffa upp nya kampanjer, styra inflödet på EuroBonuspoäng genom alla kanaler.

Möjligen SAS Mc med pointearner om du har en bättre hälft. Några värvningar på amex också. Ren spend ger en del vardagsmotion i form av inkommande poäng, kampanjerna är nog nyckeln till framgång i denna fråga.

Sen kommer det nog aldrig bli så bra som AVIS-dealen 2018. Fast vem vet...
 

Capa

Medlem
Det här är ju min gamla käpphäst!
Aldrig aldrig köpa poäng direkt av Moderskeppet.

Om SAS är beredda att sälja poängen till dig för 20 öre styck, då är värdet bevisligen mindre. På samma ämne skall man aldrig gå på någon ”deal” där poängpriset hamnar över 20 öre, då blir man lurad två gånger om! Det jag möjligen, i undantagsfall och mycket motvilligt kan gå med på - är att köpa något sista tusental poäng som man fattas för att kunna boka en resan som man vill ha.

Det finns fortfarande sweet spots, det gäller bara att hitta dem!

Berglund kan man lita på, riktiga visdomsord. Dock om rabatten är 15% så blir det ju i praktiken att du för 1700kr får 10000 poäng + 510 poäng för själva köpet = 1700/10510 = 16,17 öre/poäng. Dyrt men inte helt off.

Oss poängjägare emellan, vilka är dessa sweetspots som jag tydligen missat? PM om det föredras :). Vi ska såklart hjälpa varandra, men ibland är det ju som på aktiemarknaden, när sweetspots blir allmänt kända så prisas de successivt bort tills de så småningom är helt borta.
 

Capa

Medlem
Låter som du gjort allt rätt med dom kända tricken på maximal intjäning som finns i boken.

Bara att sniffa upp nya kampanjer, styra inflödet på EuroBonuspoäng genom alla kanaler.

Möjligen SAS Mc med pointearner om du har en bättre hälft. Några värvningar på amex också. Ren spend ger en del vardagsmotion i form av inkommande poäng, kampanjerna är nog nyckeln till framgång i denna fråga.

Sen kommer det nog aldrig bli så bra som AVIS-dealen 2018. Fast vem vet...


Har redan SAS MC Premium + point earner. Några värvningar på G. Du har helt rätt i att det är kampanjerna som är nyckeln till framgång, därav min ursprungliga post :).
 

CoooC

Medlem
Berglund kan man lita på, riktiga visdomsord. Dock om rabatten är 15% så blir det ju i praktiken att du för 1700kr får 10000 poäng + 510 poäng för själva köpet = 1700/10510 = 16,17 öre/poäng. Dyrt men inte helt off.

Oss poängjägare emellan, vilka är dessa sweetspots som jag tydligen missat? PM om det föredras :). Vi ska såklart hjälpa varandra, men ibland är det ju som på aktiemarknaden, när sweetspots blir allmänt kända så prisas de successivt bort tills de så småningom är helt borta.

+340 poäng för själva köpet. 30p/100 kr gäller väl bara för flygbiljetter?
 
Toppen