Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

CoooC

Medlem
En praktisk fråga;

Hur gör folk som ankommer T4 med incheckat bagage för att på enklast och smidigast sätt stoppa i sig en köttbullemacka i lugn och ro innan hemfärd?
 

Thornado

Medlem
En praktisk fråga;

Hur gör folk som ankommer T4 med incheckat bagage för att på enklast och smidigast sätt stoppa i sig en köttbullemacka i lugn och ro innan hemfärd?

Man får nog börja med att göra en bedömning över hur värdefullt innehållet i väskan är och hur besvärligt det är om någon annan går iväg med ens väska. Konstaterar man att köttbullemackan är värd risken så tar man då airsidebussen bort till T5, äter sin macka och ett par chokladbollar, och traskar sen tillbaka till T4 och försöker hitta väskan. Med lite tur så har den tagits omhand och finns att hämta ut hos bagageservice.
Personligen skulle jag känna mig lite tryggare över att låta väskan snurra runt på bandet när jag äter om jag ankom T5 istället för T4 för där är det ju åtminstone bara andra passagerare som kommer åt väskorna, men på T4 kan ju egentligen vemsomhelst traska in och plocka upp en väska. Tror egentligen inte att stöldrisken är något stort problem, men om du nu reser med guldtackor i väskan så kan du ju kanske skippa mackan den gången.
 

adl.sthlm

Medlem
Godmorgon ifrån Pontus!

70B820EE-E72F-476B-82EA-6D8A0E34E0FF.jpeg
 
Toppen