Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Värdet varierar väl beroende på vilket hotell du ämnar nyttja poängen på. Den billigaste bonusnatten kostar ju 10k poäng och dessa rum kostar väl från 600kr upp till kanske 1500kr. 10 öre per poäng? Ingen aning om hur man skulle kunna få ett exakt värde.

Instämmer, det varierar när räknat på kostnad per hotellnatt dividerat med kostnad i poäng. När jag kollat några slumpmässiga hotell och datum i Oslo, Stockholm och Köpenhamn får jag allt mellan 2,4 öre/p till uppemot 8 öre/p, men det mesta hamnar nånstans runt 3,5-4 öre/p.

Jag har dock ingen erfarenhet av Scandic Friends sedan tidigare därav min fråga till de här som använder programmet i störra utsträckning och har någon känsla för vad de värderar poängen till.

Jag skulle nog värdera dem ganska lågt, 10k-nätterna är troligen de bästa i öre/poäng men det är inte så ofta du har behov av nätter på 10k-hotell och även i övrigt är Scandicpoäng trots allt lite mindre gångbara än ören.

Om jag vet vad jag ska med poängen till kan det gälla annat där och då, men har jag inte det skulle jag värdera Scandicpoängen till runt 3 öre/st.
Har märkt att 10k-hotellen är ganska bra value, vilket jag antar beror på att de verkar ligga på mindre attraktiva ställen. Tack för inputen om ca 3 öre/p!
 
Är det fler här som har blivit erbjudna fast-track och tackat ja?

Jag mailade Scandic och frågade om dom kunde tänka sig att matcha ett Choice Platinum till Scandig Top level.
Fick till svar att dom inte status-matchar men erbjöd en "fast track" vilket innebär att jag skulle få dubbla nätter under mina fem kommande vistelser.
Eftersom jag oftast bor sju nätter åt gången tänkte jag att det inte dröjer länge innan jag är på Red level med det upplägget och tackade ja.
Problemet är bara att jag efter varje utcheckning har fått maila om dom extra nätterna, då dessa inte har kommit in.

Fler som haft liknande problem?

Nu senaste gången hävdar dom att jag har fått dubbelt men dessa syns inte på kontot. Knepigt...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

seat56f

Medlem
Någon som kan tipsa om Scandic hotell med bra och trevliga gym? :) (med omklädninsgrum)

Jag researchar för eget bruk Stockholm city. Hittills, i någon slags geografisk indelning:

Scandic Upplandsgatan: Gym (inte besökt), inget omklädningsrum (ej kollat, besked via mail).
Scandic Norra Bantorget: Hänvisar på hemsidan till gymmet på Scandic Upplandsgatan bredvid.
Haymarket by Scandic: Gym, verkar inte ha omklädningsrum.
Scandic No. 53: Hänvisar till externt gym (Träningspuls) som man troligen inte kommer åt som 3rd floor.
Scandic Klara: ?
Grand Central by Scandic: Gym, tänkte kolla tillgång till omkl.rum i veckan.
Scandic Continental: ?
Scandic Anglais: Gym och omkl.rum i anslutning. Även deras "spa" ligger där så man kommer nog åt det med, men inget jag skulle lägga tid på.
Scandic Park: ?
Downtown Camper by Scandic: ?
Scandic Gamla Stan: ?

Missat något? Någon som kan fylla på?
 

lilydock

Medlem
Scandic Sjöfartshotellet har gym med omklädningsrum som man kommer in med 3rd level. Inte det roligaste gymmet (samkörs med nåt seglarsällskap el. dyl.), men duger.

Downtown Camper har ett gym (med omklädningsrum) men vet ej om man kommer in där med 3rd. Är ju också kopplat till deras (trevliga) takpool. Om man kommer in där med 3rd vore det dröm.
 

Konto93

Medlem
Snart ett år sedan jag lämnade men fick inside info idag om att i framtiden (inget datum änn) kommer man kunna boka SJ och BRA awards med Scandicpoäng.

Det verkar också som att från den 1:a januari 2019 inte längre går att samla SJ poäng överhuvudtaget.
 
Snart ett år sedan jag lämnade men fick inside info idag om att i framtiden (inget datum änn) kommer man kunna boka SJ och BRA awards med Scandicpoäng.

Det verkar också som att från den 1:a januari 2019 inte längre går att samla SJ poäng överhuvudtaget.

Och du trycker det är bra att dela icke officiell information från ett börsnoterat bolag genom dina kontakter?
 

Mr.Robin

Medlem
Undrar om det är ok att boka hotellnätter med mitt scandic friends medlemsnummer utan att jag bor där, att min fru checkar in och bor där med en vännina?
 
Toppen